هک با هوش مصنوعی

کشف کلاهبرداری جدید: سرقت حساب‌های Gmail با کمک هوش مصنوعی

کارشناسان امنیتی به یک کلاهبرداری جدید پی برده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی حساب‌های جیمیل را هدف قرار می‌دهد. کلاهبرداران از ایمیل‌ها و تماس‌های جعلی برای فریب کاربران استفاده می‌کنند تا به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی پیدا کنند. آگاهی از این حمله می‌تواند از سرقت اطلاعات جلوگیری کند.

به تازگی کارشناسان امنیتی به یک کلاهبرداری خطرناک و جدید پی برده‌اند که حساب‌های جیمیل را با استفاده از هوش مصنوعی هدف قرار می‌دهد. در این نوع کلاهبرداری، کاربران در چند دقیقه تمامی اطلاعات شخصی خود را از دست می‌دهند و حتی متوجه نمی‌شوند که فریب خورده‌اند. با توجه به اینکه ایمیل یکی از پرکاربردترین ابزارهای ارتباطی در دنیای امروز است، این تهدید می‌تواند برای بسیاری از کاربران خطرناک باشد.

چگونه کلاهبرداران با هوش مصنوعی حساب‌های جیمیل را هک می‌کنند؟

کارشناسان امنیتی از جمله Sam Mitrovic از مایکروسافت هشدار داده‌اند که کلاهبرداران اینترنتی از هوش مصنوعی برای ایجاد صداها و تماس‌های جعلی استفاده می‌کنند. این کلاه‌برداران قادرند فرآیندی بسیار واقعی را برای فریب دادن کاربران ایجاد کنند.

کلاهبرداری از یک ایمیل جعلی آغاز می‌شود. شما پیامی از آدرس googlemail@internalcasetracking.com دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد تأیید کنید که قصد بازیابی حساب خود را دارید. در حالی که بسیاری از کاربران حتی درخواستی برای بازیابی حساب جیمیل خود را نداده‌اند، باز هم فریب این کلاه برداران را می‌خورند. اما کار به همین جا ختم نمی‌شود، حتی اگر روی لینک کلیک نکنید، زیرا یک مرحله دیگر نیز مانده است.

جعل تماس تلفنی از گوگل با هوش مصنوعی

کمی بعد از دریافت این ایمیل، یک تماس تلفنی از یک شماره خارجی دریافت می‌کنید که روی صفحه به نام Google نمایش داده می‌شود. فرد تماس‌گیرنده با صدایی مطمئن و حرفه‌ای می‌گوید که از تیم گوگل است و آن‌ها متوجه فعالیت مشکوکی در حساب شما شده‌اند.

اینجاست که هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود. صدای فرد تماس‌گیرنده توسط فناوری پیشرفته‌ای ساخته شده است و او از شما می‌خواهد روی لینک‌های ارسال شده در ایمیل کلیک کنید. وقتی شما این کار را انجام می‌دهید، در واقع به کلاهبرداران اجازه می‌دهید که به همه اطلاعات حساب شما دسترسی پیدا کنند.

چطور از خود محافظت کنیم؟

تنها باید به خاطر داشته باشید که گوگل هرگز از این نوع روش‌ها برای ارتباط با شما استفاده نمی‌کند. اگر ایمیلی مشکوک دریافت کردید که از شما می‌خواهد حساب خود را بازیابی کنید، بدون معطلی آن را گزارش دهید و به هیچ وجه روی لینک‌های آن کلیک نکنید.

هوش مصنوعی با وجود دستاوردهای بسیاری که دارد، می‌تواند به خلافکاران نیز قابلیت‌های بسیاری بدهد. این کلاهبرداری‌ها تنها بخشی از مواردی است که با استفاده از هوش مصنوعی، فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌شود.

جدیدترین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

جدیدترین مقالات
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI