کاربردهای هوش مصنوعی، ۲۹ کاربرد مهم

مدت زمان مطالعه 13 دقیقه
کاربرد هوش مصنوعی در همه صنایع دیده می‌شود. این فناوری به قدری قدرتمند است که شاید بتوان گفت به زودی همه بخش‌های زندگی ما را تحت تسلط خود در خواهد آورد. در این مقاله تنها برخی از کاربردهای آن را در صنایع مختلف بررسی خواهیم کرد.

در این مقاله می‌خوانید

هوش مصنوعی نیامده است که برود. قابلیت‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی به اندازه‌ای است که می‌تواند چهره زندگی ما را تغییر دهد. شاید تنها چند سال دیگر، هنگامی که به این سال‌ها فکر می‌کنم، همه چیز برایمان عحیب و غریب به نظر برسد. درست مثل زمانی که به عکس‌های تاریخی نگاه می‌کنیم. در این مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی می‌پردازیم. اما پیش از آن کمی مفاهیم را مرور می‌کنیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence که به اختصار AI نیز نامیده می‌شود، فناوری‌ای است که به کامپیوترها امکان می‌دهد مانند انسان‌ها فکر کنند و تصمیم بگیرند. مثلاً وقتی از یک اپلیکیشن مسیریاب استفاده می‌کنید، او به جای شما فکر می‌کند و بر اساس داده‌هایی که در اختیار دارد، بهترین مسیر را انتخاب می‌کند.

کاربرد هوش مصنوعی در مسریابی

به زبان علمی، هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که بر ایجاد سیستم‌ها و الگوریتم‌هایی تمرکز دارد که قادر به تقلید از عملکردهای شناختی انسان، مانند یادگیری، استدلال و حل مسئله هستند.. یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی و بینایی کامپیوتر از بخش‌های مهم آن هستند. برای آشنایی کامل با مفهوم هوش مصنوعی اینجا کلیک کنید.

این فناوری چگونه کار می‌کند؟

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌ها و حجم زیادی از داده‌ها کار می‌کند. ابتدا داده‌ها وارد سیستم می‌شوند، مانند تصاویر، متن‌ها یا اطلاعات عددی و …. سپس الگوریتم‌ها این داده‌ها را تحلیل می‌کنند تا الگوها و روابط پنهان در آن‌ها را کشف کنند. سیستم با تکرار این فرآیند یاد می‌گیرد و عملکرد خود را بهبود می‌بخشد. این روش به نام یادگیری ماشین شناخته می‌شود که یکی از زیرشاخه‌های اصلی این فناوری است. به مرور زمان و با دریافت داده‌های جدید، دقت و توانایی سیستم در تصمیم‌گیری و پیش‌بینی بهبود می‌یابد.

 

چرا هوش مصنوعی تا این اندازه اهمیت دارد؟

هوش مصنوعی به دلیل تاثیر گسترده‌ای که بر جنبه‌های مختلف زندگی بشر گذاشته است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این فناوری نه تنها باعث افزایش سرعت و دقت در انجام وظایف پیچیده شده، بلکه به کسب‌وکارها، صنایع و حتی دولتها کمک می‌کند تصمیمات بهتری بگیرند و کارایی خود را بهبود دهند. این فناوری قادر است مسائلی که قبلاً حل آن‌ها به زمان و منابع زیادی نیاز داشت را سریع‌تر و با دقت بالاتر حل کند. هوش مصنوعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین محرک‌های تحول دیجیتال شناخته می‌شود و نقش اساسی در آینده فناوری و توسعه جهانی ایفا خواهد کرد.

کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف

کاربردهای هوش مصنوعی می‌تواند همه صنایع و همه بخش‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد. می‌توان گفت بسیاری از کارهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم را این فناوری یا سریع‌تر انجام می‌دهد، یا بهتر. اما جذاب‌تر از آن این است که برخی از کارهایی را که ما نمی‌توانیم انجام دهیم را نیز این فناوری می‌تواند انجام دهد. با وجود این که این فناوری پس از ظهور چت جی‌پی‌تی مشهور شد، اما قدمت و تاریخچه بسیار طولانی‌ای دارد و در این سال‌ها توانسته در بسیاری از صنایع نفوذ کند. در ادامه با برخی از مهمترین کاربردهای آن آشنا می‌شویم

کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره

پیش از آن که بخواهیم کاربرد هوش مصنوعی در صنایع و حوزه‌های مختلف را بررسی کنیم، بیایید بررسی کنیم این فناوری در زندگی روزمره ما چه تاثیری و کاربردی دارد.

دستیار‌های مجازی

دستیارهای مجازی شبیه یک منشی یا دوست برای ما هستند می‌توانیم با آن‌ها حرف بزنیم و از آن‌ها بخواهیم کارهای مختلفی را برای ما انجام دهند. Siri در آیفون یکی از نمونه‌های شناخته شده است. شاید حالا شناخته شده‌تر از آن باید چت جی‌پی‌تی یا هوش مصنوعی کلاد و سایر چت‌بات‌ها را مثال بزنیم. این دستیاران مجازی می‌توانند سوالات ما را پاسخ دهند، برایمان متن بنویسند و بسیاری از کارهای دیگر

امروزه بسیاری از ما با این ابزارها کار کرده‌ایم و بسیاری فکر می‌کنند هوش مصنوعی یعنی چت جی‌پی‌تی و همین موارد. اما این‌ها تنها بخش کوچکی از دنیای هوش مصنوعی هستند.

مسیریاب‌ها

یکی از معروف‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره، همین مسیریاب‌ها نظیر گوگل مپ یا ویز و بلد و نشان هستند. ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این ابزارها نقشه را دارند، داده‌‌های ترافیکی را دارند و خیلی سریع محاسبه می‌کنند که از کدام مسیر برویم سریع‌تر به مقصد می‌رسیم.

پیشنهادات شخصی‌سازی شده با هوش مصنوعی

احتمالا متوحه شده‌اید که یوتیوب، اینستاگرام، نتفلیکس و بسیاری از وبسایت‌ها، محتواهایی را به ما نشان می‌دهند که ما دوست داریم؟ آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. آن‌ها کمی رفتار ما را زیر نظر می‌گیرند و متوجه سلیقه ما می‌شوند و بعد از آن محتواهایی که ما دوست داریم را به ما نشان می‌دهند. این کاربرد هوش مصنوعی همیشه در پیش چشمان ما است اما متوجه آن نمی شویم.

کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره بسیار بیش از مواردی است که اینجا بررسی شد. روز به روز هم به میزان آن‌ها اضافه می‌شود. به زودی ما توسط این فناوری محاصره خواهیم شد.

کاربرد هوش مصنوعی در آموزش

آموزش شخصی‌سازی‌شده با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با تحلیل نیازها و سطح دانش هر دانش‌آموز، محتوای آموزشی و تمرین‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهد. این فناوری به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با سرعت و سبک یادگیری خاص خود پیش بروند و نقاط ضعف خود را تقویت کنند.

دستیارهای آموزشی مجازی

سیستم‌های هوشمند مانند چت‌بات‌ها می‌توانند به عنوان معلم‌های مجازی عمل کنند و به سؤالات دانش‌آموزان پاسخ دهند. این ابزارها به دانش‌آموزان امکان می‌دهند در هر زمان و مکانی به اطلاعات و راهنمایی‌های آموزشی دسترسی داشته باشند. واقعیت این است که اگر الان به چت جی‌پی‌تی دسترسی دارید، یعنی بهترین معلم جهان را دارید. این فرصت را برای آموزش از دست ندهید.

کاربرد هوش مصنوعی در آموزش

خودکارسازی ارزیابی‌ها

این فناوری توانایی ارزیابی خودکار امتحانات و تکالیف را دارد. این سیستم‌ها می‌توانند به سرعت نمرات را محاسبه کرده و بازخوردهای مفید و دقیق ارائه دهند، که باعث صرفه‌جویی در زمان معلمان و بهبود فرایند یادگیری می‌شود. با این روش دیگر نیاز نیست معلم‌ها ساعت‌ها وقت صرف تصحیح کردن اوراق امتحانی کنند.

کاربرد‌های هوش مصنوعی در پزشکی

تشخیص زودهنگام بیماری‌ها

یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی تشخیص زودهنگام بیماری‌هاست. این فناوری می‌تواند با تحلیل تصاویر پزشکی مانند MRI و CT اسکن، علائم اولیه بیماری‌هایی مانند سرطان یا مشکلات قلبی را شناسایی کند. این فناوری دقت تشخیص را افزایش داده و به پزشکان کمک می‌کند تا بیماری‌ها را در مراحل اولیه تشخیص دهند. تشخیص زودهنگام دیابت کودکان از جمله این کاربردها است.

پزشکی شخصی‌سازی‌شده

با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات ژنتیکی و داده‌های پزشکی هر بیمار تجزیه و تحلیل می‌شود تا برنامه‌های درمانی خاص و مؤثرتری برای هر فرد ارائه شود. این بهینه‌سازی درمان می‌تواند اثربخشی داروها را افزایش داده و عوارض جانبی را کاهش دهد.

ربات‌های جراحی

ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی به جراحان در انجام جراحی‌های دقیق و کم‌تهاجمی کمک می‌کنند. این ربات‌ها با دقت بالا و توانایی یادگیری از داده‌های جراحی‌های قبلی، به کاهش خطاها و بهبود نتایج جراحی کمک می‌کنند.

مدیریت داده‌های بیمار

سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند حجم زیادی از داده‌های پزشکی و سوابق بیماران را تحلیل و مدیریت کنند. این به پزشکان کمک می‌کند تا با دسترسی سریع به اطلاعات مهم، تصمیمات دقیق‌تری درباره درمان بیماران بگیرند.

پیش‌بینی شیوع بیماری‌ها

هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل داده‌های بزرگ از سراسر جهان، الگوهای شیوع بیماری‌ها را پیش‌بینی کند. این فناوری به سیستم‌های بهداشت عمومی کمک می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه برای کنترل اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها انجام دهند.

مقاله پیشنهادی: کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت سلامت

کاربرد هوش مصنوعی در حمل و نقل

خودروهای خودران

خودروهای خودران را شاید در ایران ندیده باشیم اما حتما در مورد آن‌ها شنیده‌ایم. ماشین‌های هیجان انگیز تسلا یکی از آن‌ها هستند. خودروهای مجهز به هوش مصنوعی توانایی رانندگی بدون نیاز به دخالت انسان را دارند. آن‌ها از طریق حسگرها و الگوریتم‌های پیچیده، محیط اطراف را تحلیل می‌کنند و تصمیمات سریع و دقیق برای حرکت در جاده‌ها می‌گیرند. این فناوری می‌تواند به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در حمل و نقل کمک کند.

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت ترافیک هوشمند

این فناوری می‌تواند داده‌های ترافیکی را به صورت لحظه‌ای تحلیل کند و بهترین راه‌حل‌ها را برای کاهش تراکم ترافیک ارائه دهد. این سیستم‌ها می‌توانند چراغ‌های راهنمایی را بهینه‌سازی کنند و جریان حرکت ماشین‌ها را بهبود ببخشند. این نوع مدیریت ترافیک به افزایش کارایی حمل و نقل و کاهش زمان سفر کمک می‌کند.

هوش مصنوعی در کشاورزی

کشاورزی دقیق

هوش مصنوعی با تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از سنسورها و ماهواره‌ها، به کشاورزان کمک می‌کند تا نیازهای خاص محصولات خود را شناسایی کنند. این فناوری می‌تواند اطلاعاتی درباره رطوبت خاک، دما و وضعیت گیاهان ارائه دهد، به کشاورزان اجازه می‌دهد تا منابع مانند آب و کود را بهینه مصرف کنند و عملکرد محصولات را افزایش دهند. دگیر نیاز نیست صرفا با حدس و گمان یا بدون نظم و برنامه زمین خود را آبیاری کنید یا کود دهید. هوش مصنوعی زمان دقیقی که زمین کشاورزی شما باید آبیاری شود را به شما می‌گوید.

شناسایی آفات و بیماری‌ها با هوش مصنوعی

با استفاده از بینایی کامپیوتر و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند علائم بیماری یا آفت را در گیاهان شناسایی کنند. این ابزارها به کشاورزان امکان می‌دهند تا به موقع واکنش نشان دهند و از خسارات بیشتر جلوگیری کنند.

کار با این ابزارها اصلا سخت هم نیست. بسیاری از آن‌ها در قالب یک اپلیکیشن موبایل در دسترس کشاورزان قرار می‌گیرند که به راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. کشاورزان یک عکس می‌گیرند و هوش مصنوعی به آن‌ها می‌گوید چه سمی یا چه روشی را برای از بین بردن آفات استفاده کنند.

رباتیک در کشاورزی

ربات‌های هوشمند می‌توانند در انجام کارهایی مانند کاشت، برداشت و مراقبت از محصولات کمک کنند. این ربات‌ها می‌توانند به صورت خودکار زمین را شخم زده، دانه‌کاری کرده و حتی محصول را برداشت کنند، که به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های نیروی کار کمک می‌کند. همانگونه که ربات‌ها می‌توانند در کارخانجات کار کنند، در زمین‌های کشاورزی نیز می‌توانند.

مقاله پیشنهادی: افزایش سطح محصولات کشاورزی با هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت

اگر بخواهیم در مورد کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت و تولید صحبت کنیم، هزاران صفحه کتاب نیز کفایت نمی‌کند. این فناوری کارخانه‌ها را متحول کرده است. ارزش افزوده حاصل از بکارگیری این فناوری در کارخانجات میلیارد‌ها دلار می‌باشد و شرکت‌ها و کارخانجات در بکارگیری فناوری‌های پیشرفته با یگدیگر در حال مسابقه دادن هستند. در این بخش به معرفی تنها برخی از این کاربردها می‌پردازیم.

اتوماسیون خطوط تولید

هوش مصنوعی می‌تواند همه بخش‌های کارخانه را مدیریت کند. با استفاده از ماشین‌های پیشرفته و سیستم‌های کامپیوتری، امروزه شما می‌توانید کارخانجاتی داشته باشید که به بهترین شکل ممکن کار می‌کنند، در حالی که حتی یک نیروی انسانی نیز در آن‌ها کار نمی‌کند. Fanuc یکی از این کارخانجات است. در آینده‌ای نه چندان دور، سیستم‌های اتوماسیون هوشمند، بسیاری از کارها را انجام خواهند داد و جایگزین بسیاری از مشاغل خواهند شد.

 

کارخانه‌های هوشمند

 

نگهداری و تعمیرات پیش‌بینانه

نگهداری و تعمیرات پیش‌بینانه یا نت پیشبینانه یکی از کاربردهای جذاب است. همانطوری که وقتی چراغ چک خودرو روشن می‌شود و متوجه می‌شوید اتفاقی افتاده است و باید به تعمیرگاه سر بزنید، در نگهداری و تعمیرات پیش‌بینانه هم همین اتفاق می‌افتد.

ماشین آلات، سیستم‌ها و … نیازمند سرویس‌ها و تعمیرات هستند تا خراب نشوند. هوش مصنوعی با پایش منظم این ماشین‌‌آلات می‌تواند زمان مناسب برای انجام این اقدامات را به شما بگوید. در این روش شما می‌توانید وقوع خرابی را پیش‌بینی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

کنترل کیفیت محصولات با هوش مصنوعی

بارها شده است که محصولی را تهیه کرده‌ایم که نقصی داشته است. واحد کنترل کیفیت در کارخانجات وظیفه بررسی محصولات را دارد. اما همیشه خطا وجود دارد. هوش مصنوعی می‌تواند با سرعت و دقت بشتری قطعات معیوب و خراب را تشخیص دهد و از فرآیند خارج کند تا هیچ محصول بی کیفیتی به دست مشتری نرسد.

 

کاربرد هوش مصنوعی در معدن

هوش مصنوعی در حوزه معدن کاربردهای بسیاری دارد. باورش سخت است که حتی معادن نیز با این فناوری متحول خواهند شد. نزدیک به یک دهه است که بخش معدن از این فناوری و سایر فناوری‌‌ها پیشرفته استفاده می‌کند. در ادامه برخی از این کاربردها را بررسی می‌کنیم.

اکتشاف معادن

بله، هوش مصنوعی امروزه معادن را کشف می‌کند. این فناوری با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، داده‌های ژئوفیزیک و ژئوشیمی و … می‌تواند محل احتمالی ذخایر معدنی را حدس بزند. شرکت‌هایی نظیر earth AI و شرکت زمین هوش از جمله شرکت‌هایی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

بهینه‌سازی انفجار و آتش‌باری در معدن

انفجار و آتشباری بخشی از عملیات همیشگی در معادن است تا سنگ‌ها خرد شوند و از زمین جدا شوند. هوش مصنوعی می‌تواند شبکه دقیق انفجار را برای شما طراحی کند. در این حالت نه آنقدر انفجار شدید خواهند بود که سنگ و خاک به فواصل دور پرتاب شوند، نه آنقدر ضعیف که سنگ‌ها از هم جدا نشوند.

ایمنی معادن با هوش مصنوعی

معادن محیط خطرناکی برای کار هستند. متاسفانه سالانه ده‌ها نفر جان خود را در معادن از دست می‌دهند. این فناوری می‌تواند به روش‌های گوناگون ایمنی معادن را ارتقا دهد. از کنترل وضعیت پوشش ایمنی و HSE تا پایش دیواره معدن و تونل از جمله این روش‌ها می‌باشد.

هوش مصنوعی در بانکداری و مالی

همه ما حساب بانکی داریم و بانک‌ها یکی از صنایعی هستند که به خوبی آن‌ها را می‌شناسیم. بانک‌ها و موسسات مالی و سرمایه‌گذاری و … هم از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. در اینجا برخی از این قابلیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

تشخیص تقلب و کلاهبرداری و کاهش ریسک

بانک‌ها همیشه در معرض کلاهبرداری هستند. کلاهبرداران سعی می‌کنند روش‌هایی را بکار بگیرند که کارمندان بانک و سیستم بانکی متوجه آن نشود. با این وجود هوش مصنوعی می‌تواند این تقلب‌ها را تشخیص دهد. این فناوری شبیه یک ناظر دقیق، هرگونه رفتار مشکوک را بررسی می‌کند تا خطاهای احتمالی را پیدا کند.

تجزیه و تحلیل مالی

دنیای مالی دنیای اعداد و حساب کتاب است. هوش مصنوعی دقیق‌تر از هر کسی می‌تواند با اعداد و داده‌‌های دنیای مالی کار کند. اگر ساعت‌ها وقتتان را صرف نگاه کردن به چارت‌ها می‌کنید، باید بدانید هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر و بهتر و دقیق‌تر این کار را می‌کند. اگر وقتتان را می‌گذارید تا فرصتی برای سرمایه گذاری پیدا کنید، بدانید این فناوری از شما جلوتر است.

هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

خرید اینترنتی سال‌هاست که زندگی ما را تغییر داده است. حالا هوش مصنوعی آمده است تا دنیای خرید اینترنتی و تجارت الکترونیک را تغییر دهد.

پیشنهادهای شخصی‌سازی شده

هر ادمی سلیقه‌ای دارد و میلیون‌ها مدل محصول در جهان وجود دارد. هوش مصنوعی می‌تواند بر اساس داده‌های شما، سلیقه شما را درک کند و محصولاتی کاملا متناسب با سلیقه و نیاز شما برای شما پیشنهاد کند. دیگر نیاز نیست محصولات مختلف را جستجو کنید. دقیق‌ترین محصول را این موجود هوشمند به شما می‌دهد.

مدیریت موجودی و زنجیره تامین

هوش مصنوعی می‌تواند انبارها را بهتر از هر انبارداری مدیریت کند. در این حالت نه بیش از حد محصولات در انبار روی هم تلنبار می‌شوند و نه محصولی تمام می‌شود. سیستم‌های هوشمند می‌توانند با نظارت دقیق، موجودی را پیش‌بینی کنند و بر اساس آن انبار را مدیریت کنند تا همیشه بهترین عملکرد را داشته باشند.

سیستم‌های پشتیبانی آنلاین

احتمالا بارها با پشتیبانی  سایت‌های مختلف، حتی سایت‌های ایرانی صحبت کرده‌اید که یک ربات به شما پاسخ داده است. دیگر نیاز نیست صدها نفر پشت سیستم‌ها بشینند تا پاسخ سوالات مشتریان را بدهند. یک چت بات هوشمند می‌تواند همه سوالات را سریعتر، در لحظه و با دقت و کیفیت بهتری پاسخ دهد.

کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت برق و انرژی

صنعت برق نیز همانند بقیه صنعت‌ها مزایای بسیاری از بکارگیری این فناوری خواهد برد. در ادامه تنها چند کاربرد که برای ما ایرانی‌ها قابل درک هستند را بررسی می‌کنیم.

پیش‌بینی تقاضای برق

تصور کنید تابستان است. شما می‌دانید که برق ممکن است چند ساعتی قطع شود، زیرا تابستان‌های قبل نیز این مشکل بوده است. هوش مصنوعی با تحلیل میلیون‌ها داده، مثل وضعیت هوا و ساعات اداری و میزان مصرف و … می‌تواند پیش‌بینی کند که مصرف برق در زمان مشخصی در آینده چه میزان خواهد بود. این پیش‌بینی بسیار دقیق تر از پیش‌بینی‌ها و براوردهای انسانی است و به این صنعت کمک می‌کند تصمیمات مناسب‌تری را اتخاذ کنند.

مدیریت شبکه‌های انرژی هوشمند

دیده‌اید که گاهی بر اثر یک اتصای، کنتور برق می‌پرد؟ این اتفاق کوچک در صنعت برق نیز رخ می‌دهد. ممکن است هر اتفاقی شبکه برق را تهدید کند. هوش مصنوعی می‌تواند به صورت هوشمند وضعیت شبکه را پایش کند تا از وقع اتفاقات این چنینی جلوگیری کند.

چالش‌ها و محدودیت‌ها

با وحود کاربردهای بسیار، اما موانع و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها، نیاز به داده‌های بزرگ و باکیفیت است. در بسیاری از موارد، دسترسی به این داده‌ها دشوار است. همچنین، نگرانی‌هایی در مورد حریم خصوصی و امنیت اطلاعات وجود دارد. برخی صنایع نمی‌توانند از داده‌های حساس خود به‌راحتی استفاده کنند. علاوه بر این، پیچیدگی الگوریتم‌ها گاهی باعث می‌شود که تصمیمات هوش مصنوعی به‌طور کامل قابل توضیح نباشد. این موضوع باعث کاهش اعتماد به هوش مصنوعی می‌شود.

یکی دیگر از چالش‌ها، جایگزینی مشاغل است. AI می‌تواند در برخی حوزه‌ها، شغل‌های انسانی را از بین ببرد. این موضوع نگرانی‌های زیادی در مورد بیکاری به همراه دارد. همچنین، پیاده‌سازی AI نیاز به زیرساخت‌های پیشرفته دارد که همه کشورها یا شرکت‌ها توانایی آن را ندارند. این موضوع باعث افزایش نابرابری در دسترسی به فناوری می‌شود.

آینده کاربردهای هوش مصنوعی

هر آنچیزی که ما از این فناوری دیده‌ایم قطره‌ای از دریا بوده است. باید به یاد داشته باشیم که این فناوری هنوز همانند یک نوزاد است و در دوران اولیه خودش به سر می‌برد. بیشترین اثرگذاری و کاربرد این فناوری هنوز خلق نشده است. پتانسیل‌های هوش مصنوعی به اندازه‌ای است که باید کفت کاربردهای آینده هوش مصنوعی بسیار مهمتر از کاربردهای امروزی است که می‌توانیم درک کنیم.

 

 

آخرین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

آشنایی با هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان