کتاب سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI

دانلود کتاب کار استارتاپ، نوشته سم آلتمن

مدت زمان مطالعه 3 دقیقه
کتاب کار استارتاپ یا Startup playbook نوشته سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI یکی از بهترین کتاب‌هایی است که علاقه‌مندان به کسب و کار و استارتاپ باید مطالعه کنند. این کتاب به صورت کامل توسط چت جی‌پی‌تی ترجمه شده است و برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.

در این مقاله می‌خوانید

سم آلتمن امروزه یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدرتمندترین افراد سیلیکون ولی و جهان است. سم آلتمن پیش از آن‌که شرکت OpenAI را همراه با ایلان ماسک بنیان‌گذاری کند، سابقه درخشانی در سیلیکون ولی و شتابدهنده معروف Y Combinator داشته است. کتاب‌کار استارتاپ (Startup playBook) کتابچه‌ای است که سم آلتمن در دورانی که در این شتابدهنده به عنوان مدیر مشغول به فعالیت بوده است نوشته است.

کتابچه «کتاب کار استارتاپ» هنگامی نوشته شده است که هنوز سم آلتمن جوانی حدودا ۳۰ ساله بوده است. او در این کتاب یک دستورالعمل و راهنما برای استارتاپ‌ها می‌نویسد. دستور العملی که به راحتی می‌توانید سبک مدیریت و باورهای سم آلتمن را در آن‌ها ببینید.

توصیه‌های سم آلتمن برای استارتاپ‌ها در کتاب کار استارتاپ

سم آلتمن در این کتابچه، توصیه‌های خودش را به استارتاپ‌ها و کسانی که می‌خواهند در این مسیر قدم بردارند می‌نویسد. با وجود این که در سال‌های اخیر است که سم آلتمن به شهرت جهانی رسیده است، اما این کتاب تجربه‌ی او و همکارانش در بزرگترین شتابدهنده کسب و کار جهان بوده است. بدون شک، از جمله مهمترین کتاب‌هایی است که هر علاقه‌مند به کسب و کار باید آن را بخواند.

بهترین کتاب برای استارتاپ‌ها

کتاب کار استارتاپ نوشته سم آلتمن

زمانی که سم آلتمن این کتاب را می‌نوشت، یک استارتاپ ناپدید شده داشته و چند سالی هم در سمت سرمایه‌گذار در دنیای کسب و کار و سیلیکون ولی بوده است. اما حالا سم آلتمن هم بنیانگذار و مدیرعامل یکی از مهمترین استارتاپ‌های تاریخ بشر است. به خوبی نشان می‌دهد که این کتاب، یک راهنمای موفقیت، از زبان یکی از موفق ترین افراد دنیای فناوری است.

چت جی‌پی‌تی این کتاب را ترجمه کرد.

اگر سم آلتمن خالق چت جی‌پی‌تی است، پس چرا خود چت جی‌پی‌تی کتابش را ترجمه نکند؟ این موضوعی بود که ذهن ما را قلقلک داد تا این کتابچه «کتاب کار استارتاپ» را با استفاده از چت جی‌پی‌تی ترجمه کنیم. فایلی که در ادامه دانلود خواهید کرد، به صورت کامل توسط هوش مصنوعی GPT 01-preview ترجمه شده است. با وجود این که در این ترجمه، ایرادات و اشکالات بسیاری بود که به راحتی قابل اصلاح بود، اما به دو دلیل هیچ تغییری در ترجمه ایجاد نکردیم.

نخست به دلیل امانت داری نسبت به چت جی‌پی‌تی، ما رسما از چت جی‌پی‌تی به عنوان مترجم این کتابچه نام بردیم و تصمیم گرفتیم به همین خاطر ایراداتش را هم باقی بگذاریم( احتمالا در سال‌های آینده با مزه خواهد بود که نسخه‌های اولیه هوش مصنوعی در ترجمه اشتباه می‌کرده‌اند). دوم این که سابقا این کتاب توسط مترجمان حرفه‌ای ترجمه و به صورت رسمی منتشر شده است. به همین خاطر ما این فایل را به عنوان یک کتاب ترجمه شده معرفی نخواهیم کرد. پس بهتر است عامدانه ایراداتی داشته باشد.

کتاب کار استارتاپ یا کتاب بازی استارتاپ؟

نام اصلی این کتابچه که در وبسایت شخصی سم آلتمن منتشر شده است، Statup Playbook است. مترجمان پیشین این کتاب را با نام کتاب دفتربازی استارتاپ ترجمه و منتشر کرده‌اند. با این وجود عبارت کتاب کار از نظر معنایی مناسب‌تر به نظر می‌رسید. به همین رو این عنوان برای این کتابچه انتخاب گردید.

دانلود کتاب سم آلتمن

برای دانلود کتاب «کتاب‌کار استارتاپ» نوشته سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI بر روی لینک زیر کلیک کنید. نظرات خود را در مورد این کتاب و ترجمه آن می‌توانید در کامنت‌ها بنویسید.

 

آخرین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

آشنایی با هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان