بهترین ابزارهای خلاصه سازی متن با هوش مصنوعی

معرفی و بررسی ۱۰ ابزار هوش مصنوعی حرفه‌ای برای خلاصه‌سازی متن

مدت زمان مطالعه 7 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

در دنیای امروز که با حجم زیادی از محتواها بمبماران می‌شویم، بررسی همه مطالب امکان پذیر نیست. وقت آدمیزاد محدود است و خواندنی‌ها بسیار. مقالات و گزارش‌های علمی، اخبار، ایمیل‌های متعدد و ده‌ها محتوای متنی دیگر که همیشه آرزو می‌کردیم کاش شخصی بود آن‌ها را می‌خواند و خلاصه‌ای از آن‌ها را برای ما تعریف می‌کرد. حالا هوش مصنوعی این کار را برای شما می‌کند. ابزارهای هوش مصنوعی برای خلاصه کردن متن، یک دستیار خیلی خوب برای ما هستند. آن‌ها هر مطلبی که به آن‌‌ها بدهیم را می‌خوانند و چکیده‌ای از آن را برای ما ارائه می‌کنند. در این مقاله به بررسی بهترین ابزارها برای خلاصه سازی متن می‌پردازیم.

چرا خلاصه کردن متن با هوش مصنوعی مفید است؟

پیش از معرفی ابزارهای خلاصه‌سازی متن با هوش مصنوعی، باید به این مسئله بپردازیم که چرا خلاصه کردن متن‌ها می‌تواند مفید باشد؟ بسیاری فکر می‌کنند که خلاصه کردن متن تنها یک راه برای فرار از کل مطلب است. و فکر می‌کنند این ابزارها برای دانش آموزان تنبل یا افرادی است که حوصله مطالعه ندارند.

خلاصه سازی متن با هوش مصنوعی

اما واقعیت این است که دنیای امروز، دنیای انتخاب کردن است. امروزه شما نمی‌توانید همه مطالب را بخوانید، زیرا همیشه تعداد مطالب بیشتر از زمانی است که شما دارید. پس در این شرایط شما باید بهترین مطالب را انتخاب کنید و بهترین‌ها را عمیق مطالعه کنید. پس خلاصه‌سازی متن شاید برای تنبل‌ها مفید باشد، اما بیش از آن برای افرادی مفید است که به دنبال خواندن عمیق بهترین مطالب هستند.

ابزارهای هوش مصنوعی خلاصه سازی متن تنها یک ابزار هستند و ما باید به شکلی صحیح از آن‌ها استفاده کنیم. در ادامه بهترین ابزارهای خلاصه سازی متن را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین ابزارها برای خلاصه‌سازی متن

امروزه ابزارهای بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای خلاصه کردن متن‌‌ها یا حتی فایل‌های خود استفاده کنید. بهترین آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

 

چت جی‌پی‌تی (Chat GPT)، همه کاره و قدرتمند

چت جی پی تیاگر از آن دسته افراد هستید که به همیشه از چت‌جی‌پی‌تی استفاده می‌کنید، پس نیازی نیست به سراغ ابزارهای دیگر بروید، چون Chat GPT می‌تواند خودش کار را برای شما در بیاورد، در واقع حتی بسیاری از ابزارهای دیگر برای خلاصه سازی متن نیز از مدل زبانی بزرگ GPT استفاده می‌کنند.

شما در Chat GPT هم می‌توانید متن خود را کپی کنید و هم می‌توانید فایل PDF یا word بارگذاری کنید (‌البته اگر سهمیه GPT-4o شما تمام شود امکان بارگذاری فایل را برای مدتی از دست می‌دهید و باید صبر کنید). برای گرفتن یک خلاصه خوب از متن خود بهتر است پرامپت خوبی بنویسید. به عنوان مثال می‌توانید بنویسید « متن را در ۴ پاراگراف خلاصه کن، در این خلاصه مهمترین نتیجه‌گیری‌ها را بیاور».

البته این یک مثال بود، شما با توجه به خواسته خود می‌توانید با توضیحات بیشتر این ابزار کاربردی را راهنمایی کنید.

 

هوش مصنوعی کلود (Claude)، همه کاره و با کیفیت

همانند مورد قبل، چت بات کلود نیز می‌تواند هرکاری برای شما بکند و خلاصه سازی متن یکی از این‌ کارهاست. در اینجا نیز همانند چت جی‌پی‌تی نوشتن پرامپت مناسب برای گرفتن یک خلاصه مفید و کاربردی ضروری است.

هوش مصنوعی کلود واقعا با کیفیت است و قطعا نتیجه فوق‌العاده از آن می‌گیرید.

 

سای‌اسپیس (Scispace) چیزی بیش از خلاصه کردن به شما می‌دهد.

هوش مصنوعی Scispace یک ابزار هوش مصنوعی برای پژوهشگران است. شاید بتوان آن را بهترین ابزار حال حاضر جهان برای پژوهشگران و دانشجویان معرفی کرد. اما این ابزار نه تنها برای خلاصه سازی فایل‌ها بلکه برای بررسی عمیق‌تر فایل‌های شما نیز کاربرد دارد.

در این سایت که هم رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید و هم نیازی به استفاده از VPN ندارید، شما به راحتی می‌توانید فایل‌های PDF خود را آپلود کنید و نه تنها درخواست کنید که آن‌ را برای شما خلاصه کند، بلکه می‌توانید با فایل‌های پی‌دی‌اف خود گفتگو کنید ( به زودی بهترین ابزارهای چت با پی‌دی‌اف را به شما معرفی می‌کنیم).

 

Scholarcy ، یک ابزار تخصصی برای خلاصه کردن متن

هوش مصنوعی Scholarcy ابزاری است که به شما کمک می‌کند کتاب‌ها و مقالات و گزارش‌‌ها را به شکلی حرفه‌ای خلاصه کنید. این هوش مصنوعی به خوبی می‌تواند اطلاعات کلیدی را تشخیص دهد و همان‌ها را در خلاصه بیاورد و یک خلاصه با کیفیت به شما ارائه کند.

 

سای‌سامری یا SciSummary، جذاب ترین ابزار خلاصه سازی متن با هوش مصنوعی

بهترین ابزار خلاصه کردن متن

اگر دنبال خلاصه کردن مقالات علمی هستید، احتمالا هوش مصنوعی SciSummary یکی از بهترین هاست. این هوش مصنوعی خیلی سادهاست اما ویژگی‌های جذابی دارد. این هوش مصنوعی در حلاصه، علاوه بر متن، که بسار حرفه‌ای خلاصه می‌کند، اشکال و نمودارهای داخل مقاله را نیز به شما نشان می‌دهد. در واقع یک خلاصه متنی و تصویری. بهتر از این می‌خواهید؟

 

 

QuillBot، هرکاری که با متن می‌خواهید انجام دهید.

QuillBot یک ابزار هوش مصنوعی است که تقریبا همه نیازهاش را پاسخ می‌دهد. خلاصه سازی متن با هوش مصنوعی تنها یکی از قابلیت‌های این هوش مصنوعی جذاب است. این هوش مصنوعی می‌تواند در ترجمه متن‌ها، بازنویسی متن‌، چک کردن گرامر، ساختن رفرنس و … به شما کمک کند.
هوش مصنوعی QuillBot یک اکستنشن کروم هم دارد که در صفحات وب می‌تواند به شما کمک کند تا مجبور نباشید همه صفحات را بخوانید. QuillBot یکی از بهترین هاست.

 

TLDR This، خلاصه‌سازی با هوش مصنوعی، کارگشا و قدرتمند

TLDR This نیز از ابزارهای هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی متن است. این ابزار هر نوع متنی را می‌تواند خلاصه کند. می‌توانید به او PDF بدهید، یا آدرس صفحه‌ای از اینترنت را بدهید تا به راحتی آن را برای شما خلاصه کند. این هوش مصنوعی اکستنش‌های خوبی‌هم دارد که می‌توانید برای گوگل کروم و موزیلا استفاده کنید.

 

 Summarizer ، ابزاری که فقط برای شما متن خلاصه می‌کند.

اگر می‌خواهید به سراغ ابزاری بروید که تنها کاری که انجام می‌دهد خلاصه کردن متن‌هاست؟  Summarizer در خدمت شماست.

در  Summarizer کافی است که فقط متن خود را پیست کنید و دکمه را فشار دهید تا متن شما خلاصه شود.  به همین سادگی. شما دیگر نیازی به نوشتن پرامپت ندارید. ویژگی جذاب دیگر این است که شما می‌توانید متن خلاصه شده را به صورت بولت پوینت تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید بهترین خط آن را هم انتخاب کنید.

حتی در نهایت می‌توانید متن خود را در یک فایل Word به راحتی دانلود کنید.

برای استفاده از این هوش مصنوعی اینجا کلیک کنید.

 

grammarly، نام آشنا و حرفه‌ای

گرامرلی را همگی می‌شناسیم، ابزاری نام آشنا که به ما کمک می‌کند متن‌های بهتری بنویسیم، این ابزار نیز سرویسی ارائه می‌هد که با آن می‌توانید متن‌های خود را خلاصه کنید. با توجه به قدرت grammarly در نوشتن متن‌های حرفه‌ای باید مطمئن باشید که کیفیت چکیده‌ای که دریافت می‌کنید بی نظیر است.

editpad

این ابزار نیز همانند Summarizer است. ساده و کاربردی . این هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند پس از خلاصه کردن متن شما، مشابهت یابی هم انجام دهد.

تصور کنید دنبال ابزاری هستید که متن خبر یا مقاله‌ای را به او بدهید ( مثلا از اینترنت) و این ابزار آن را برای شما خلاصه کند و سپس آن خلاصه را در وبسایت یا وبلاگ خود منتشر کنید، Editpad چیزی است که شما به آن نیاز دارید، چون با مشابهت یابی متن به شما کمک می‌کند که از تکراری نبودن مطلب خود مطمئن شوید.

البته این ابزار کاربردهای دیگری هم دارد. نوشتن مقاله، نوشتن داستان، بازنویسی متن و … از جمله کاربردهای دیگر این وبسایت است.

 

کدام ابزار خلاصه‌سازی از همه بهتر است؟

ابزارهای خلاصه‌سازی متن با هوش مصنوعی بسیار زیاد هستند. خیلی از آن‌ها هم بسیار شبیه به هم هستند یا فقط کمی در ظاهر فرق دارند. اما اگر بخواهیم چند مورد را به شما پیشنهاد دهیم باید شاید Claude، Scispace و Scisummary از همه بهتر باشد. البته اگر از آن دسته افراد هستید که همیشه از Chat GPT استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد همان چت جی‌پی‌تی را ادامه دهید، اگر دنبال یک حلاصه‌سازی هدفمند و حساب شده هستید، Scispace گزینه خوبی به شما می‌دهد ( و البته همراه با کلی امکانات دیگر) و در نهایت اگر به دنبال خلاصه کردن حرفه‌ای مقالات هستید، Scisummary را استفاده کنید.

 

 

آخرین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

آشنایی با هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان