مینی آیپد با هوش مصنوعی

رونمایی اپل از نسل جدید mini Ipad با قابلیت‌های هوش مصنوعی

اپل از نسل جدید آیپد مینی با تراشه A17 Pro و ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی رونمایی کرد. این دستگاه با ابزارهای نوشتاری و دستیار صوتی سیری بهبود یافته، عملکردی تا ۳۰ درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی دارد. اپل اعلام کرده که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، از جمله ابزارهای تولید تصویر و Genmoji، به زودی از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری عرضه خواهد شد. این آیپد مینی با قیمت پایه ۴۹۹ دلار برای پیش‌خرید در دسترس است و از هفته آینده به مشتریان تحویل داده می‌شود.

شرکت اپل روز سه‌شنبه از نسل جدید آیپد مینی خود با ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی رونمایی کرد. این محصول جدید که مجهز به ابزارهای نوشتاری و دستیار صوتی سیری بهبود یافته است، نشان از تلاش اپل برای تجهیز دستگاه‌هایش به قابلیت‌های هوش مصنوعی دارد.

قلب تپنده این آیپد مینی جدید، تراشه A17 Pro است که پیش‌تر در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس استفاده شده بود. این تراشه با پردازنده مرکزی شش هسته‌ای، عملکرد CPU را نسبت به نسل قبلی آیپد مینی تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و نقش اساسی در اجرای نرم‌افزار هوش مصنوعی اپل، موسوم به Apple Intelligence، ایفا می‌کند.

اپل اعلام کرده است که اولین مجموعه از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در نسخه انگلیسی زبان آمریکایی از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری iPadOS 18.1 در این ماه عرضه خواهد کرد. این قابلیت‌ها برای آیپدهای مجهز به تراشه‌های A17 Pro یا M1 و نسل‌های بعدی در دسترس خواهند بود.

همچنین، اپل اعلام کرده که قصد دارد در ماه‌های آینده ویژگی‌های بیشتری از جمله ابزارهای تولید تصویر، Genmoji و قابلیت‌های مبتنی بر ChatGPT را نیز اضافه کند.

گفتنی است که اپل در ماه سپتامبر از سری آیفون ۱۶ خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد، اما از آنجا که این ویژگی‌ها هنوز در مرحله آزمایشی قرار داشتند، نتوانست هیجان چندانی در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کند و داده‌های اولیه فروش نیز سؤالاتی را در مورد تقاضا برای این محصول مطرح کرد.

با این حال، موسسه تحقیقاتی Canalys  اعلام کرد که آیفون ۱۶ به فروش اپل در سه ماهه چهارم کمک خواهد کرد و این روند را تا نیمه اول سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داد. این در حالی است که اپل در سه ماهه سوم به رکورد بالایی در ارسال محصولات خود دست یافته است.

آیپد مینی جدید با قیمت پایه ۴۹۹ دلار  برای پیش‌خرید در دسترس خواهد بود و از هفته آینده به دست مشتریان و فروشگاه‌های اپل خواهد رسید.

جدیدترین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

جدیدترین مقالات
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI