ظهور و گسترش سریع ابزارهای هوش مصنوعی در ابتدا بسیاری از معلمان و سیستمهای آموزشی را ترساند. بسیاری از دانشآموزان از چت جیپیتی برای انجام تکالیف خود استفاده میکردند. اما از همان زمان بر هیچکس پوشیده نبود که کاربردهای هوش مصنوعی در سیستم آموزشی، بسیار بیشتر از تهدیدهای آن است. حالا استفان مورگان، وزیر آموزش و پرورش انگلستان از سرمایه گذاریها و برنامههای جدید برای توسعه هوش مصنوعی برای کمک به معلمان خبر داد.
حالا دولت بریتانیا در نظر دارد ۳ میلیون پوند برای ایجاد یک بانک محتوا با هدف آماده سازی بستری برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی برای کمک به معلمان، سرمایه گذاری کند. استفان مورگان این اقدام را « گامی بزرگ رو به جلو برای هوش مصنوعی در کلاس درس» توصیف کرده است. همچنین دولت بریتانیا یک دسترسی ویژه به بانک منابع آموزش وزارت آموزش برای شرکتهای فناور خواهد داد. مورگان در یک کنفرانس آموزشی بینالمللی در کره جنوبی گفت که این ابتکار اولین فروش مورد تایید دولت از مواد آموزشی با کیفیت بالا است که برای توسعه هوش مصنوعی بهینه شده است.
به گفته دپارتمان علم، نوآوری و فناوری (DSIT)، بانک محتوای جدید به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا مدلهای هوش مصنوعی خود را برای تولید «محتوای دقیق و با کیفیت» مانند کتابهای کار و طرحهای درسی آموزش دهند.
همچنین دولت بریتانیا در نظر دارد یک رقابت برای پیدا کردن بهترین ایدهها در این زمینه برگزار کند و یک میلیون پوند دیگر نیز به برندگان این رقابت اهدا خواهد شد. هربرنده تا مارس ۲۰۲۵ یک ابزار هوش مصنوعی برای کمک به معلمان توسعه خواهد داد. این ابزارها میتواند حجم و فشار کاری معلمان را کاهش دهد.
در حال حاضر بسیاری از معلمان در بریتانیا از هوش مصنوعی استفاده میکنند. اما ابزارهای هوش مصنوعی فعلی تنها بر روی دادهای عمومی آموزش دیدهاند و چندان برای کلاسهای درس مناسب نیستند. یک گزارش تحقیقاتی که چند روز پیش توسط DfE منتشر شد، نشان داد که استفاده از محتوای هدفمند برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی میتواند دقت آن را از 67 درصد به 92 درصد افزایش دهد.
وزیر آموزش انگلستان گفت: “هوش مصنوعی، زمانی که ایمن و قابل اعتماد باشد، فرصتی هیجان انگیز برای کمک به رهبران مدرسه و معلمان ما در زندگی کلاسی است.”
«این سرمایهگذاری به ما امکان میدهد تا با استفاده ایمن از قدرت فناوری استفاده کنیم تا آن را برای معلمان سختکوش خود به کار ببریم، فشارها و بار کاری را که میدانیم این حرفه با آن روبهرو است کاهش میدهد و زمان را آزاد میکند، و به آنها اجازه میدهد روی تدریس چهره به چهره تمرکز کنند. ”
کریس گودال، معلم و رئیس آموزش دیجیتال در Bourne Education Trust، گفت که از نوامبر 2022 از هوش مصنوعی برای ایجاد مطالب کلاسی استفاده کرده است و اکنون به معلمان کمک میکند تا از آن برای بهبود دروس و کاهش مدیریت در 26 مدرسه در سراسر تراست استفاده کنند.
مطالعهای درباره نگرش به هوش مصنوعی در آموزش، که توسط واحد پذیرش فناوری مسئول DfE و DSIT منتشر شد، نشان داد که بیشتر والدین از معلمانی که از هوش مصنوعی برای حمایت از کارشان استفاده میکنند حمایت میکنند، اما در مورد تعامل مستقیم دانشآموزان تردید دارند.
این مطالعه خاطرنشان کرد که شرکتکنندگان در مورد «از دست دادن مهارتهای کلیدی اجتماعی و فنی و کاهش زمان تماس انسانی که منجر به پیامدهای نامطلوب ناخواسته میشود» نگران بودند.