وبسایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

10 ابزار حرفه‌ای برای ساخت عکس با هوش مصنوعی

مدت زمان مطالعه 11 دقیقه
ابزارهای بسیاری برای ساخت عکس با هوش مصنوعی وجود دارد. در این مقاله ۱۰ ابزار کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین برخی از ابزارها را با هم مقایسه می‌کنیم تا بتوانید برای هر هدفی که دارید ابزار مناسب را انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خوانید

ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت عکس به ما این توانایی را می‌دهند که که برای خلق یک تصویر نیازمند دوربین عکاسی و یا نرم افزارهای گرافیکی نباشیم. هوش مصنوعی به ما این قدرت را می‌دهد که هرچه را که در ذهن داریم، به یک تصویر تبدیل کنیم. کمتر از دو سال است که این ابزارها پا به جهان ما گذاشته‌اند، با این وجود به یک ابزار کاربردی برای ما تبدیل شده‌اند.

هوش مصنوعی چگونه عکس می‌سازد؟

ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت تصویر از مدل‌های یادگیری ماشینی مثل «شبکه‌های عصبی» استفاده می‌کنند. این مدل‌ها با تحلیل و پردازش مجموعه بزرگی از تصاویر، الگوهای مختلفی مثل رنگ‌ها، شکل‌ها و بافت‌ها را شناسایی می‌کنند. سپس، وقتی به آن‌ها ورودی داده می‌شود (مثل یک توضیح متنی یا ایده)، این مدل‌ها از اطلاعاتی که قبلاً یاد گرفته‌اند استفاده می‌کنند تا یک تصویر جدید خلق کنند. این فرایند شبیه به ترکیب کردن قطعات یک پازل است؛ هوش مصنوعی بخش‌های مختلف تصویر را کنار هم می‌گذارد تا نتیجه‌ای منسجم و معنادار ارائه دهد.

در واقع، مدل‌های هوش مصنوعی مثل «GAN» یا «مدل‌های انتشار» از چند مرحله یادگیری و بازتولید عبور می‌کنند تا تصاویر باکیفیتی ایجاد کنند. با هر تکرار، مدل‌ها تصاویر دقیق‌تری می‌سازند و توانایی آن‌ها در درک جزئیات افزایش می‌یابد. به این ترتیب، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر هنری، واقع‌گرایانه یا حتی خیالی تولید کنند که به مرور زمان بهتر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شوند.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت عکس

تا همین چند سال پیش، هیچ ابزاری برای ساخت تصویر با هوش مصنوعی وجود نداشت. اما حالا دیگر نمی‌توان آن‌ها را شمارش کرد. هر روز ابزارهای جدیدی معرفی می‌شود که جای قبلی را می‌گیرد. مسئله مهم این است که ما در ابتدای دوران هوش مصنوعی مولد هستیم، یعنی هنوز صدها و هزاران سایت و ابزار هوش مصنوعی برای ساخت عکس وجود دارد که هنوز به وجود نیامده‌اند.

با این حال، ما در ادامه ۱۰ ابزار هوش مصنوعی برای ساخت عکس را به شما معرفی می‌کنیم. بسیاری از این ابزارها‌ را ما در وبسایت نکست مایند به صورت کامل به شما معرفی کرده‌ایم و آموزش داده‌ایم.

هوش مصنوعی Midjounry

میدجرنی یکی از نام‌های شناخته شده در دنیای هوش مصنوعی است. این هوش مصنوعی که ابتدا بر روی سرورهای دیسکورد بود و حالا از طریق وبسایت نیز قابل دسترسی است، یکی از با کیفیت‌ترین هوش مصنوعی‌ها برای ساختن عکس و تصویر است. کیفیت این هوش مصنوعی واقعا ستودنی است.

هوش مصنوعی برای ساخت تصویر
تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی Midjourny

با وجود این که این هوش مصنوعی کیفیت بسیار بالایی دارد، اما استفاده از آن پولی است و این موضوع کار را برای کاربران ایرانی کمی دشوار کرده است.

هوش مصنوعی Krea AI

وبسایت کریا یکی از وبسایت‌های خارق‌العاده در دنیای هوش مصنوعی است. این وبسایت هم از نظر کیفیت جز بهترین ابزارهای ساخت عکس در جهان است و هم از نظر نحوه استفاده و دسترسی و قیمت. کریا مدل‌های مختلف هوش مصنوعی ساخت عکس مثل Flux را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین شما به روش‌های مختلف می‌توانید تصویر مورد نظر خود را بسازید.

این وبسایت جذاب علاوه بر عکس برای شما ویدئو نیز می‌سازد. ویژگی مناسب این سایت این است که به صورت رایگان هم می‌توان از آن استفاده کرد و عضویت و استفاده بسیار ساده‌ای نیز دارد. برای آشنایی کامل با وبسایت کریا و امکانات آن اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد: دوره ویدئویی کار با ابزار کریا و ۸ هوش مصنوعی دیگر

 

هوش مصنوعی FireFly

همه ما هنگامی که واژه عکس ساختگی را می‌شنویم، ناخودآگاه یاد کلمه فوتوشاپ و سایر نرم افزارهای شرکت ادوبی خواهیم افتاد. پس اصلا جای تعجب ندارد که این شرکت هم ابزار هوش مصنوعی خودش را برای ساخت تصویر داشته باشد.

هوش مصنوعی FireFly محصول شرکت Adobe یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ هاست. این هوش مصنوعی را می‌توانید به صورت یکپارچه در سایر ابزارهای ویرایش تصویر این شرکت استفاده کنید. هم می‌توانید در وبسایت اختصاصی این هوش مصنوعی به صورت یک ابزار ساخت عکس از متن استفاده کنید.

کیفیت این هوش مصنوعی بسیار جذاب است و با قابلیت‌های جذابی که دارد، می‌تواند شما را شگفت زده کند.

 

Stable Diffusion

استیبل دیفیوژن یک مدل هوش مصنوعی ساخت عکس از متن است که توسط Stability AI توسعه داده شده است. این مدل را شما می‌توانید در وبسایت‌های مختلف استفاده کنید. در واقع این مدل متن باز از طریق API به وبسایت‌های بسیاری این قابلیت را داده است که از این مدل هوش مصنوعی استفاده کنند. وبسایت Stability AI یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید از این هوش مصنوعی و سایر ابزارهای دیگر در دنیای عکس، استفاده کنید.

Ideogram

وبسایت ایدیوگرام یک ابزار ساده اما جذاب ساخت عکس از متن است. این وبسایت با انتشار مدل هوش مصنوعی Ideogram 2.0 توانست به خوبی در کنار بزرگان حرکت کند. در این مدل شما می‌توانید تصاویر بسیار واقع‌گرایانه و طبیعی را با هوش مصنوعی بسازید. این ابزار در ساخت انواع عکس نوشته‌ها و پوستر‌ها می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

این ابزار برای وبلاگنویس‌ها و تولید کنندگان محتوا که به دنبال ساخت عکس با عنوان و نوشته هستند، بسیار کاربردی است.

هوش مصنوعی DALL-E

DALL-E از اولین نام‌هایی بود که در دنیای ساخت عکس با هوش مصنوعی شنیده شد. این هوش مصنوعی که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده است، یکی از جذاب‌ترین گزینه هاست. این هوش مصنوعی را شما به راحتی می‌توانید در ChatGPT استفاده کنید.

ساخت عکس با هوش مصنوعی DALL-E در چت جی‌پی‌تی
ساخت تصویر با هوش مصنوعی DALL-E در چت بات ChatGPT

 

شاید ساده‌ترین و راحت ترین استفاده را هوش مصنوعی DALL-E داشته باشد. تنها باید متن بنویسید و تمام. کیفیت این هوش مصنوعی بسیار بالا است. با این وجود قابلیت‌‌ها و تنظیمات کمتری نسبت با ابزارهایی نظیر Krea دارد.

هوش مصنوعی Imagen

هوش مصنوعی Imagen، محصول کمپانی گوگل است. این مدل هوش مصنوعی تصاویر مورد نظر شما را از متن می‌سازد. همانند DALL-E که می‌توانید آن را در ChatGPT استفاده کنید، این مدل هوش مصنوعی را می‌توانید در چت بات جمینای استفاده کنید. اگر از چت بات جمینای استفاده می‌کنید، باید بگوییم یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس را در اختیار دارید. پس به راحتی از آن استفاده کنید.

 

ساخت تصویر با هوش مصنوعی
نمونه تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی Imagen 3

 

هوش مصنوعی Render Net

هوش مصنوعی Render net برای شما تصویر می‌سازد اما نه هر نوع تصویری. این هوش مصنوعی برای شما کاراکترها و شخصیت‌های واقعی را خلق می‌کند. پس اگر به دنبال یک وبسایت هستید که بتواند بر اساس توصیف شما و متن شما با هوش مصنوعی، یک انسان را به تصویر بکشد، آن هم یک تصویر کاملا طبیعی، باید از وبسایت Render Net استفاده کنید.

ساخت تصاویر هنری با هوش مصنوعی در night Cafe

نایت کافه یک پلتفرم جذاب است که با استفاده از آن می‌توانید از مدل‌های مختلف برای ساخت تصاویر هنری استفاده کنید. در واقع نایت کافه یک هوش مصنوعی نیست، بلکه مجموعه بسیاری از مدل‌هاست که به انتخاب خودتان می‌توانید از آن استفاده کنید. هوش مصنوعی Flux که یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت عکس است نیز در این وبسایت وجود دارد.

ساخت تصاویر پاناروما با هوش مصنوعی  SkyBox

بسیاری از هوش مصنوعی‌های ساخت تصویر شبیه به هم هستند. اما اگر دنبال یک مورد کاملا خاص و منحصر به فرد هستید، وبسایت SkyBox را امتحان کنید. اسکای باکس تصویر نمی‌سازد، بلکه یک پانارومای جذاب برای شما می‌سازد. یک تصویر ۳۶۰ درجه که کیفیت آن واقعا بی نظیر است. یکی از محدودیت‌های این سایت، این است که در نسخه رایگان نمی‌توانید تصاویری که ساخته‌اید را دانلود کنید.

 

تصویر ساخته شده با SkyBox

 

و ده‌ها ابزار دیگر

در این پست ما تنها ده ابزار را به شما معرفی کردیم. با این وجود ما در ابتدای راه هستیم و هر روز ابزارهای بسیاری برای ساخت تصویر با هوش مصنوعی منتشر می‌شود. ما در وبسایت نکست مایند تعداد بسیار زیادی از ابزارهایی که می‌توانید با آن‌ها انواع مختلف تصویر را بسازید یا ویرایش کنید را به شما معرفی کرده‌ایم. برای مشاهده کامل انواع ابزارهای ساخت تصویر اینجا کلیک کنید.

 

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت عکس کدام است؟

هر ابزار ویژگی خاص خودش را دارد. در اینجا باید دو مفهوم را مجدد از هم جدا کنیم. نخستین مورد مفهوم مدل هوش مصنوعی است. مدل هوش مصنوعی است که می‌تواند عکس را بسازد. مثلا مدل هوش مصنوعی Flux یا مدل هوش مصنوعی DALL-E یا مدل Imagen-3. این مدل‌ها در واقع یک موتور هستند و کار اصلی ساخت عکس را انجام می‌دهند.

از سوی دیگر ما وبسایت‌ها و ابزارهایی را داریم که از مدل‌ها استفاده می‌کنند. مثلا Chat GPT از مدل DALL-E استفاده می‌کند و وبسایت کریا از مدل‌های مختلفی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها مدل هوش مصنوعی Flux است.

بهترین ابزار هوش مصنوعی ابزاری است که هم مدل خوبی داشته باشد، مثلا مدل Flux را داشته باشد و هم کار کردن با آن مناسب باشد. با در نظر گرفتن این مورد، وبسایت کریا می‌تواند بهترین ابزار باشد. ما به این دلیل وبسایت کریا را انتخاب می‌کنیم زیرا بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی ساخت عکس برتر جهان را دارد. همچنین قابلیت‌های بسیاری دارد که به ما کمک می‌کند به هر طریق که می‌خواهیم بتوانیم عکس‌هایمان را بسازیم. عدم نیاز به فیلتر شکن و امکان استفاده رایگان نیز از جمله قابلیت‌های دیگری است که این وبسایت را برای ما ایرانیان مناسب تر می‌سازد.

 

هوش مصنوعی‌های رایگان ساخت تصویر

از آنجایی که ساخت تصویر با هوش مصنوعی نیازمند حجم پردازشی بالا است، کمتر وبسایت یا ابزاری پیدا می‌شود که به صورت کاملا رایگان باشد. بلکه بسیاری از ابزارها به صورت محدود به شما اجازه می‌دهند از آن‌ها رایگان استفاده کنید. به عنوان مثال وبسایت میدجرنی ، کاملا پولی است. اما ابزاری نظیر chatGPT و چت بات Gemini به تعداد محدود به شما اجازه می‌دهند تصویر بسازید.

بر اساس بررسی‌های ما، در حال حاضر، سایت کریا، بیشترین میزان استفاده را در نسخه رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. که می‌توانید روزانه تصاویر نسبتا زیادی بسازید. با این وجود بقیه ابزارهای هوش مصنوعی نیز تقریبا به میزان روزانه ۵ تا ۱۰ درخواست ساخت عکس را برای شما پاسخ می‌دهند.

 

کاربرد ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس

تا چندی پیش کلمه ساخت عکس برای بسیاری از ما بیگانه بود. تنها افراد محدودی بودند که می‌توانستند با نرم‌افزارها و ابزارها تصاویری را ایجاد کنند. بقیه افراد تنها تصاویر ساخته شده توسط این افراد را استفاده می‌کردیم یا آن‌ها را کمی ویرایش می‌کردیم. اما حالا هوش مصنوعی به ما اجازه می‌دهد که خودمان تصاویر را بسازیم. آن هم با بیان چیزی که در ذهن داریم.

یک وبلاگ نویس هستید و برای مقالات خود به دنبال تصاویر هستید؟ هوش مصنوعی کاملا این کار را برای شما انجام می‌دهد، دیگر نیازی نیست که به سراغ کوگل بروید و بخواهید عکس مناسب پیدا کنید و بعد ویرایش کنید. حالا می‌توانید عکس را خودتان در چند ثانیه بسازید.

برای شبکه‌های اجتماعی خود دنبال تصویر هستید؟ هوش مصنوعی می‌سازد. می‌خواهید منو رستوران خود را طراحی کنید دنبال عکس‌های جذاب هستید؟ این فناوری برای شما می‌سازد.

حالا به هر عکسی که نیاز داشته باشید، می‌توانید از صفر آن را بسازید.

 

ساخت عکس‌های طبیعی و واقع‌گرایانه با هوش مصنوعی

ابزارهای مختلف و مدل‌های مختلفی برای ساخت عکس با هوش مصنوعی وجود دارد. اما همگی آن‌ها چندان کاربردی نیستند. زیرا تصاویری که می‌سازند چندان با کیفیت نیستند. ابزارهای زیادی هستند که می‌توانند تصاویر کارتونی و انیمیشنی ایجاد کنند، اما ابزارهایی که بتوانند تصاویر طبیعی و واقع گرایانه ایجاد کنند، به گونه‌ای که تصور شود یک نفر با دوربین عکاسی آن‌ها را ساخته است، در حال حاضر آنقدر زیاد نیستند. اما روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

در حال حاضر می‌توان گفت هوش مصنوعی Flux بهترین نتیجه را به شما می‌دهد. تصویر زیر را کاربران وبسایت کریا با هوش مصنوعی Flux ساخته‌اند که تشخیص واقعی و ساختگی بودن آن در نگاه اول غیر ممکن است.

 

یک تصویر طبیعی ساخته شده با هوش مصنوعی

 

آموزش ساخت تصویر با ابزارهای هوش مصنوعی

واقعیت این است که ساخت عکس با هوش مصنوعی چندان نیازی به آموزش ندارد. بسیاری از این ابزارها تنها از متن برای ساختن تصویر استفاده می‌کنند. کافیست متن خود را بنویسید و سپس هوش مصنوعی عکس را برای شما می‌سازد. با این وجود ابزارهای بسیاری وجود دارد که قابلیت‌های بیشتری دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید تصاویر بسیار خلاقانه و حرفه‌ای ایجاد کنید.
اگر به دنبال آموزش ساخت تصویر با ابزارهای مختلف هوش مصنوعی هستید، می‌توانید دوره جامع آموزش ابزارهای هوش مصنوعی نکست مایند را تهیه کنید. بخشی از این دوره به ساخت عکس با هوش مصنوعی اختصاص دارد.

 

آینده هوش مصنوعی و ساخت تصویر

آینده ساخت عکس با هوش مصنوعی بسیار نویدبخش است و به سمت تولید تصاویر با دقت و خلاقیت بی‌سابقه پیش می‌رود. با پیشرفت مداوم در مدل‌های یادگیری عمیق و الگوریتم‌های پیچیده‌تر، ابزارهای هوش مصنوعی قادر خواهند بود تصاویر کاملاً واقع‌گرایانه، هنری یا حتی تخیلی را با جزئیات خیره‌کننده خلق کنند.

این تکنولوژی در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی، تبلیغات، سینما و بازی‌های ویدیویی تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد. همچنین، با افزایش تعامل کاربر با این ابزارها، هوش مصنوعی بهتر می‌تواند سلیقه‌ها و نیازهای خاص افراد را درک کند و تصاویر سفارشی‌سازی شده‌تری ارائه دهد.

عجیب نخواهد بود که در سال‌‌های آینده، اینستاگرام، فیسبوک، تویتر و … بیش از آن که به عکس‌های طبیعی که با موبایل‌هایمان گرفته‌ایم، به عکس‌هایی که با هوش مصنوعی ساخته‌ایم متمرکز شوند. شاید در شبکه‌های اجتماعی آینده، با عکس‌هایی که ساخته‌ایم مخاطبان را جذب کنیم تا عکس‌هایی که گرفته‌ایم.

 

سخن نهایی

باید پذیرفت که هوش مصنوعی دنیای ساخت و ویرایش عکس را تغییر داده است. این موضوع سبب شده است حالا بیش از پیش بتوانیم آثار جدید خلق کنیم. حالا می‌توانیم محتوای کاملا اختصاصی درست کنیم و هر چیزی را به همان شکلی که دوست داریم ترسیم کنیم. باید یادبگیریم که از ابزارهای مختلف استفاده کنیم و از آن‌ها بهره ببریم و با آینده‌ای که در پیش داریم، همسو شویم.

 

آخرین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

آشنایی با هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان