هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با استفاده از هوش مصنوعی در سال مالی ۲۰۲۴ توانست ۴ میلیارد دلار از پرداخت‌های نادرست و کلاهبرداری‌ها را متوقف کند. این فناوری کمک کرده تا ۱.۳ میلیارد دلار کلاهبرداری مالیاتی نیز بازیابی شود. مقامات هشدار داده‌اند که باوجود موفقیت‌ها، باید به مدیریت ریسک‌های هوش مصنوعی در سیستم مالی توجه ویژه شود.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با کمک هوش مصنوعی توانسته در سال مالی ۲۰۲۴ بیش از ۱.۳ میلیارد دلار از کلاهبرداری‌های مالیاتی را کشف و بازپس گیرد. این فناوری هوشمند به طور چشمگیری جلوی ۴ میلیارد دلار پرداخت‌های نادرست را گرفته و به عنوان یک ابزار قدرتمند در مبارزه با کلاهبرداری مالی به کار گرفته شده است. در مقاله کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت مالی، بررسی کردیم که یکی از کاربردهای هوش مصنوعی، شناسایی تقلب‌ها و کلاه‌برداری هاست. حالا وازت خزانه‌داری ایالات متحده از آن استفاده می‌کند.

وزارت خزانه‌داری روز پنج‌شنبه در یک بیانیه مطبوعاتی به این موفقیت اشاره کرد و تاکید کرد که رویکرد مبتنی بر داده و فناوری، به خصوص استفاده از هوش مصنوعی، به سازمان کمک کرده تا در سال مالی اخیر (اکتبر ۲۰۲۳ تا سپتامبر ۲۰۲۴)، ۱ میلیارد دلار کلاهبرداری از طریق چک را متوقف کند.

اما این پایان ماجرا نیست. استفاده از این فناوری، علاوه بر شناسایی موارد کلاهبرداری مرتبط با چک، باعث کشف و توقف ۳ میلیارد دلار پرداخت نادرست دیگر نیز شده است. این دستاورد نشان می‌دهد که هوش مصنوعی با تحلیل تراکنش‌های مشکوک و ارتقای روش‌های شناسایی تقلب، توانسته است از سال گذشته شش برابر بیشتر از پرداخت‌های نادرست جلوگیری کند.

شناسایی الگوهای مخفی کلاهبرداران با هوش مصنوعی

Renata Miskell، یکی از مقامات ارشد خزانه‌داری، در گفت‌وگویی با CNN، از تحول عظیم این فناوری در کار مبارزه با تقلب گفت. به گفته او، هوش مصنوعی به خزانه‌داری کمک می‌کند تا با یافتن الگوهای مخفی و رفتارهای مشکوک، کلاهبرداران را پیش از اینکه بتوانند ضرری برسانند، شناسایی کند.

Miskell با اشاره به توانایی هوش مصنوعی برای پیدا کردن تقلب‌هایی که در پشت پرده مخفی شده‌اند، گفت: “کلاهبرداران در پنهان‌کاری بسیار ماهرند. هوش مصنوعی و تحلیل داده به ما این امکان را می‌دهد که این الگوهای مخفی را پیدا و آن‌ها را متوقف کنیم.”

خزانه‌داری ایالات متحده هر سال حدود ۱.۴ میلیارد پرداخت انجام می‌دهد که ارزش آن به بیش از ۶.۹ تریلیون دلار می‌رسد. این وزارتخانه تاکید دارد که محافظت از این منابع عظیم مالی و جلوگیری از هدر رفتن آن‌ها از مهم‌ترین مسئولیت‌هایش است. “اطمینان از اینکه پرداخت‌ها به فرد درست، به میزان درست و در زمان درست انجام شود، در قلب تلاش‌های ماست.”

هوش مصنوعی در مبارزه با جرایم مالی

علاوه بر خزانه‌داری، سازمان خدمات درآمد داخلی نیز به هوش مصنوعی روی آورده است تا کلاهبرداری‌های مالیاتی را ردیابی کند. این سازمان اخیراً اعلام کرده که از اواخر ۲۰۲۳ تا کنون توانسته ۱.۳ میلیارد دلار از مالیات‌های پرداخت‌نشده را از ثروتمندان بازیابی کند.

طبق گزارش‌های این سازمان، شکاف مالیاتی، به معنای تفاوت بین مالیات‌های اعلام‌شده و مالیات‌های پرداخت‌نشده، در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ حدود ۴۹۶ میلیارد دلار بوده است. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۱ به ۶۸۸ میلیارد دلار برسد.

چالش‌ها و فرصت‌ها در استفاده از هوش مصنوعی

اگرچه هوش مصنوعی توانسته در زمینه مبارزه با جرایم مالی دستاوردهای بزرگی به ارمغان آورد، اما برخی ناظران هشدار داده‌اند که استفاده گسترده از این فناوری می‌تواند مخاطراتی برای ثبات و ایمنی سیستم مالی به همراه داشته باشد.

Janet Yellen، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت ریسک‌های ناشی از این فناوری، گفته که نوآوری‌های هوش مصنوعی می‌تواند به افزایش کارایی سیستم مالی کمک کند، اما باید اصول و مقررات کنونی برای جلوگیری از مخاطرات بالقوه همچنان رعایت شوند.

منبع: الجزیره

جدیدترین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

جدیدترین مقالات
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI