KPMG استرالیا: اولین سازمان دارای گواهینامه سیستم مدیریت هوش مصنوعی در جهان

KPMG استرالیا به عنوان اولین سازمان جهان موفق به دریافت گواهینامه مدیریت هوش مصنوعی بر اساس استاندارد جهانی ISO 42001 شد. این گواهینامه نشان‌دهنده تعهد این شرکت به استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی است. این اقدام می‌تواند راه را برای سازمان‌های دیگر جهت مدیریت بهتر فناوری AI هموار کند.

KPMG استرالیا به عنوان اولین سازمان در جهان موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت هوش مصنوعی از موسسه BSI شد. این گواهینامه بر اساس استاندارد جهانی BS ISO/IEC 42001 اعطا شده که هدف آن ایجاد چارچوبی برای مدیریت ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی و افزایش اعتماد عمومی به این فناوری است.

این استاندارد بین‌المللی برای کمک به سازمان‌ها در استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی طراحی شده است. موضوعات مهمی همچون تصمیم‌گیری خودکار و غیر شفاف و استفاده از یادگیری ماشین به جای منطق کدگذاری شده توسط انسان در سیستم‌ها از جمله محورهای اصلی این استاندارد هستند.

مانوئلا گازارد، رئیس خدمات نظارتی BSI، در این رابطه گفه است: «هوش مصنوعی توانایی ایجاد تغییرات گسترده در زندگی بشر را دارد، اما بهره‌مندی از مزایای آن نیازمند وجود چارچوب‌های ایمنی و اخلاقی است. KPMG استرالیا با دستیابی به این گواهینامه نشان داده که استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده و این گامی مهم به سوی مدیریت مسئولانه این فناوری در سطح جهانی است.»

این استاندارد که کمتر از یک سال پیش در انگلستان منتشر شد، راهنمایی برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا سیستم مدیریت هوش مصنوعی خود را به طور مستمر بهبود بخشند. همچنین این استاندارد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ارزیابی‌های ریسک مبتنی بر تأثیرات هوش مصنوعی را انجام دهند و اقدامات کنترل و مدیریت ریسک را برای محصولات و خدمات هوش مصنوعی داخلی و خارجی خود پیاده‌سازی کنند.

گازارد همچنین افزود: «گواهینامه به سازمان‌ها اطمینان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در محصولات و خدماتشان به شکلی امن و مسئولانه صورت می‌گیرد. این امر به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا از هوش مصنوعی برای تسریع پیشرفت به سوی آینده‌ای بهتر و پایدار استفاده کنند.»

KPMG استرالیا پس از انتشار استاندارد ISO 42001 در فوریه 2024، تیمی تخصصی تشکیل داد تا فرآیند دریافت این گواهینامه را آغاز کند. این فرآیند شامل بررسی دقیق شیوه‌های مدیریت هوش مصنوعی، از جمله نظارت‌ها، مدیریت پروژه‌ها و تعبیه اصول AI مورد اعتماد در عملکرد روزمره کارکنان این شرکت بود.

جان مانلی، مدیر ارشد دیجیتال KPMG استرالیا، در این باره گفت: «هوش مصنوعی می‌تواند چالش‌های پیچیده را حل کند و امکانات جدیدی برای رشد ایجاد کند. ما متعهدیم که به مشتریانمان کمک کنیم این فناوری را به شیوه‌ای اخلاقی و قابل اعتماد به کار بگیرند و از آن برای افزایش بهره‌وری و نوآوری استفاده کنند.»

این گواهینامه نه تنها نشان‌دهنده توانمندی KPMG استرالیا در زمینه مدیریت هوش مصنوعی است، بلکه تعهد این شرکت به بهبود مداوم و ایجاد راهکارهای هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه را تأیید می‌کند.

جدیدترین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

جدیدترین مقالات
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI