آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

آموزش گام به گام تولید محتوا با هوش مصنوعی + نکات و ترفند‌ها و معرفی ابزارها

مدت زمان مطالعه 24 دقیقه
تولید محتوا با هوش مصنوعی یکی حالا بسیار ساده شده است. در این مقاله ما صفر تا صد تولید محتوا با هوش مصنوعی را به شما آموزش می‌دهیم. همچنین بهترین ابزارها برای هر بخش را به شما معرفی می‌کنیم تا به راحتی بتوانید بهترین مقالات را برای وبسایت خود تهیه کنید.

در این مقاله می‌خوانید

محتوا پادشاه است، هوش مصنوعی خدای پادشاهان است.

تولید محتوا این روز‌ها به بخش جدایی ناپذیر بسیاری از کسب و کار‌ها، به ویژه کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است. بسیاری می‌گویند « محتوا پادشاه است». تولید محتوا بخش کلیدی کانتنت مارکتینگ به حساب می‌آید. ظهور هوش مصنوعی دنیای تولید محتوا را تغییر داد. امروزه می‌توان گفت اگر محتوا پادشاه باشد، پس هوش مصنوعی خدای پادشاهان است. در این مقاله ما آموزش گام به گام تولید محتوا با هوش مصنوعی را به شما ارائه خواهیم کرد.

آمارها نشان می‌دهد که ۷۷ درصد از کاربران دنیای اینترنت به صورت معمول مطالب وبلاگی را می‌خوانند. همچنین روزانه بیش از ۷.۵ میلیون پست وبلاگ منتشر می‌شود. این آمارها به خوبی نشان می‌دهد که در این نبرد بزرگ، باید به سلاح‌های جدید‌تری مجهز شویم. هوش مصنوعی سلاح برنده شما و تولید محتوا با هوش مصنوعی کلید پیروزی شماست.

هوش مصنوعی در تولید محتوا

هوش مصنوعی مولد دنیای تولید محتوا را دگرگون کرد. اندازه بازار هوش مصنوعی برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۳ حدود ۵.۲ میلیارد دلار بوده است و تخمین زده می‌شود این بازار تا سال ۲۰۲۸ به بیش از ۱۶ میلیارد دلار برسد. همچنین ۵۸ درصد تولید کنندگان محتوا در نظر دارند که طی سال آینده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای مناسب سئو استفاده کنند(منبع).

باید به این نکته توجه کنید که کمتر از دو سال از ظهور چت جی‌پی‌تی، به عنوان اولین هوش مصنوعی مولد حرفه‌ای در جهان می‌گذرد و ما هنوز در ابتدای مسیر توسعه هوش مصنوعی‌ هستیم. بدون شک در سال‌های آینده ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا چنان قدرتمند خواهند شد که شاید بدون هوش مصنوعی دیگر نتوان تولید محتوا کرد.

تولید محتوا برای هوش مصنوعی

تولید محتوا با هوش مصنوعی موضوعی است که بسیار به آن توجه شده است. اما موضوعی که باید بیشتر به آن توجه کنیم تولید محتوا برای هوش مصنوعی است. تا به امروز تلاش عمده تولیدکنندگان محتوا برای رقابت در موتوی جستجوی گوگل بوده است. اما این بازی به زودی تغییر خواهد کرد. سرویس‌هایی نظیر پرپلکسیتی و سایر موتورجستجوهای هوشمند نشان دادند که باید منتظر دنیای جدیدی در جستجوی وب باشیم.

 

قطعا انتشار عمومی سرچ جی پی تی نیز به زودی سبب می‌شود که نسل قدیمی موتورهای جستجو ( بله گوگل شاید به زودی به یک موتور جستجوی قدیمی تبدیل شود) از رده خارج شوند. در این شرایط احتمالا باید محتواهایی تولید کنیم که علاوه به جای گوگل پسند، هوش مصنوعی پسند نیز باشند. در این مسیر احتمالا خود هوش مصنوعی ابزار اصلی ما خواهد بود.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

چرا به آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی نیاز داریم؟

هوش مصنوعی یک لقمه آماده نیست. بلکه یک ابزار است. افرادی که مهارت استفاده از این ابزار را داشته باشند، می‌توانند مقالاتی با کیفیت تولید کنند و افرادی که استفاده از هوش مصنوعی را بلد نباشند، احتمالا پس از چندبار تلاش بیخیال می‌شوند و شاید هم بگویند « هوش مصنوعی بدرد نمی‌خورد».

بسیاری از افراد هستند که در چت جی‌پی‌تی می‌نویسند « یک مقاله سئو شده در مورد بلاکچین» و توقع دارند هوش مصنوعی یک فایل نهایی و کامل به آن‌ها بدهد که آن را در وبسایت خود کپی کنند. اما تولید محتوا با هوش مصنوعی این‌گونه نیست (حداقل تا به امروز).

هوش مصنوعی تنها بخشی از کار را انجام می‌دهد. هرچند که در دنیای امروز هم ابزارهایی نظیر Byword هستند که با استفاده از آن می‌توانید تمام محتواهای وبلاگتان را به صورت اتوماتیک تهیه کنید، اما اگر یک مقاله باکیفیت و حرفه‌ای می‌خواهید باید به درستی از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنید.

در این مقاله ما صفر تا صد تولید محتوا با هوش مصنوعی را به صورت گام به گام به شما آموزش می‌دهیم. این یک آموزش جامع است و خبری از آموزش پرامپت‌ها و … نیست. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید مقالاتی حرفه‌ای و استاندارد با هوش مصنوعی برای وبلاگ و وبسایت خود تولید کنید.

مراحل زیر به شما کمک می‌کند که یک مقاله حرفه‌ای با هوش مصنوعی بنویسید. احتمالا با این روش کیفیت مقالات شما چندین برابر بهتر و زمان نوشتن مقالات تا نصف کاهش یابد. پس لطفا تصور نوشتن مقاله با چند کلیک را فعلا از ذهن خود خارج کنید.

 

مراحل گام به گام تولید محتوا حرفه‌ای با هوش مصنوعی

تولید محتوا با هوش مصنوعی را می‌توان به پنج مرحله تقسیم کرد. برخی از این مراحل را هوش مصنوعی برای شما انجام می‌دهد و برخی دیگر را باید خودتان انجام دهید

نقشه راه تولی محتوا با هوش مصنوعی.

1. یک طرح کلی برای پست وبلاگ خود تهیه کنید.

اساس یک پست وبلاگ موفق در طرح کلی یا Outline آن نهفته است. یک طرح کلی ساختار یافته به عنوان یک نقشه راه عمل می‌کند و تضمین می‌کند که محتوا به طور منطقی جریان دارد و تمام نکات لازم را پوشش می‌دهد. هوش مصنوعی می‌تواند در ایجاد یک طرح کلی اولیه، استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی گسترده برای پیشنهاد موضوعات و موضوعات فرعی مرتبط، مفید باشد. اما چگونه با استفاده از هوش مصنوعی، طرح کلی را بنویسیم؟

مراحل ایجاد طرح کلی با استفاده از هوش مصنوعی

تعریف موضوع

فرآیند تولید محتوا با تعریف و توصیف واضح و دقیق موضوع آغاز می‌شود. این توصیف واضح و شفاف به ابزار هوش مصنوعی کمک می‌کند تا زمینه و دامنه پست وبلاگ شما را درک کند. یک موضوع کاملاً تعریف شده، چارچوب متمرکزی را فراهم می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند در آن کار کند، و اطمینان حاصل می‌کند که پیشنهادات و محتوایی که تولید می‌کند مرتبط و همسو با اهداف شما هستند.

مثلا طرح کلی مقاله « بلاکچین چیست» برای یک وبسایت در حوزه بلاکچین و یک وبسایت در حوزه امور مالی متفاوت است. شما باید به خوبی درک کنید که این مقاله را به چه هدفی می‌خواهید و آن را واضح برای هوش مصنوعی توضیح دهید.

از هوش مصنوعی بخواهید طرح کلی مقاله را برای شما بنویسد.

حالا که موضوع مقاله و هدف آن را به خوبی و شفاف درک کردید و فهمیدید، آن را به هوش مصنوعی توضیح دهید. در واقع ابتدا به هوش منصوعی بگویید که وبلاگ شما چیست، چه هدفی دارد و این مقاله را با چه هدفی می‌خواهید بنویسید. موضوعات مهمی که مد نظر دارید را نیز توضیح دهید.

مثلا بگویید « وبلاگ ایکس در مورد امور مالی و دنیای سرمایه گذاری است، یک طرح کلی برای یک مقاله جذاب برای معرفی فناوری بلاک‌چین بنویس. در این مقاله باید مفاهیم به صورت کامل بررسی شود، این مقاله باید آکادمیک باشد، کاربردها بررسی شود و سپس ارتباط بلاکچین با امور مالی مشخص شود و در نهایت کاربردهای بلاکچین در امور مالی ( حداقل ۵ کاربرد) به صورت مفصل توضیح داده شود و سپس یک نتیجه گیری جذاب داشته باشد».

توجه : متن بالا صرفا جنبه آموزشی برای درک موضوع دارد و آموزش پرامپت نویسی نیست.

حالا هوش مصنوعی به شما یک طرح کلی از سرفصل‌ها و بخش ‌های مختلف به شما می‌دهد. این طرح کلی شبیه یک اسکلت است که قرار است با نوشتن محتوا برای هر بخش تکمیل شود.

ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی برای این هدف وجود دارد. شاید بهترین گزینه‌ها برای این هدف شاید هوش مصنوعی کلود و چت جی‌پی‌تی باشد. البته ابزارهای بسیاری را می‌توانید برای این هدف به کار ببرید. تقریبا همه چت‌بات‌ها می‌توانند مفید باشد.

 

طرح اولیه را بررسی و بازبینی کنید.

هنگامی که هوش مصنوعی طرح کلی را ایجاد کرد، شما باید این طرح کلی را بررسی و بازنگری کنید. این مرحله جایی است که تخصص انسانی ضروری است. طرح کلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور منطقی جریان دارد و موضوع را به طور جامع پوشش می دهد. به دنبال هر گونه شکاف یا نقاط اضافی باشید و ارزیابی کنید که آیا ساختار پیشنهادی با لحن و سبک مورد نظر شما مطابقت دارد یا خیر.

به عنوان مثال، اگر طرح کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی شامل بخش «بلاکچین و امنیت پرداخت» باشد، اما جزئیاتی در مورد اینکه چگونه بلاکچین می‌تواند امنیت پرداخت را منجر شود، وجود ندارد، می‌توانید نکات فرعی با هدف توضیح این موارد اضافه کنید.

با رفت و برگشت بسیار، طرح کلی را کامل کنید.

شما می‌توانید به صورت مکرر از هوش مصنوعی بخو‌اهید که طرح کلی را بهبود دهد. به عنوان مثال، اگر پس از بررسی متوجه شدید که این طرح کلی چندان آکادمیک نیست، یا به قدر کافی به کاربردهای آن نمی‌پردازد، می‌توانید با توضیحات شفاف و واضیح، از او بخواهید که مجدد طرح را بنویسد. این بخش شامل رفت و برگشت‌های بسیار است که در نهایت می‌تواند یک طرح کلی بسیار حرفه‌ای به شما بدهد.

ایجاد طرح کلی پست وبلاگ با کمک هوش مصنوعی یک راه قدرتمند برای ساده کردن فرآیند تولید محتوا است. با تعریف واضح موضوع خود، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد ساختار اولیه، و بررسی دقیق و بازنگری طرح کلی، می توانید اطمینان حاصل کنید که پست وبلاگ شما به خوبی سازماندهی شده و جامع است. این گام اساسی، زمانی که به درستی انجام شود، زمینه را برای یک پست وبلاگ موفق و جذاب فراهم می کند و از نقاط قوت هوش مصنوعی و تخصص انسانی استفاده می کند.

تقریبا شما با ۱۰ دقیقه زمان می‌توانید یکی از بهترین طرح‌های کلی برای مقاله خود را بدست آورید و با خیال راحت نوشتن را شروع کنید. شما دیگر مطمئن هستید که مقاله شما همه موارد مورد نیاز را پاسخ می‌دهد و زیاده گویی هم نمی‌کند. حالا با داشتن یک طرح کلی یا Outline کامل و جامع، زمان آن است که نوشتن را شروع کنید.

 

2. با هوش مصنوعی برای هر سرفصل و بخش محتوا تولید کنید.

حالا زمان ایجاد محتوا برای هر فصل یا بخش است. این مرحله جایی است که بخش عمده‌ای از نوشتن و تولید محتوا اتفاق می‌افتد، و طرح کلی استخوان بندی را به یک مقاله پررنگ تبدیل می کند. بیشترین جایی که هوش مصنوعی در تولید محتوای وبلاگ می‌تواند به شما کمک کند در این مرحله است. هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری و خلاقیت شما را در نوشتن بسیار افزایش دهد. اما باید حواستان باشد که نظارت انسانی برای اطمینان از صحت و دقت نوشته‌ها و همچنین ارتباط بخش‌ها ضروری است. حالا که طرح کلی را در اختیار دارید، بیایید نوشتن را آغاز کنیم.

طرح کلی را به هوش مصنوعی بدهید.

طرح کلی را به هوش مصنوعی بدهید. هرچند که هوش مصنوعی خودش در نوشتن طرح کلی به شما کمک کرده است، اما طبیعی است که خود شما تغییراتی در آن داده‌اید. پس بهتر است طرح کلی نهایی را به هوش مصنوعی بدهید و بگویید که این طرح کلی شماست. پس از آن به صورت جداگانه برای هر بخش از هوش مصنوعی بخواهید تولید محتوا کند.

دادن طرح کلی به هوش مصنوعی، مسیر نوشتن را به هوش مصنوعی یاد می‌دهد و می‌داند هر پاراگراف را باید چگونه بنویسد که با پاراگراف بعدی و همچنین هدف نهایی مقاله شما بهترین ارتباط را داشته باشد.

از هوش مصنوعی بخواهید برای شما تولید محتوا کند.

حالا که هوش مصنوعی طرح کلی مقاله شما را دارد، می‌تواند برای شما مقاله تولید کند. بهتر است برای هر سرفصل به صورت جداگانه بخواهید برای شما مقاله بنویسد. یعنی به جای این که بگویید برای طرح کلی زیر یک مقاله بنویس، بهتر است به صورت گام به گام هر سرفصل را مشخص کنید و بگویید برای آن بخش تولید محتوا کند.

به عنوان مثال تصور کنید طرح کلی مقاله شما ۱۰ سرفصل دارد، و یکی از سرفصل‌های شما « بررسی کاربردهای بلاکچین در حوزه مالی» است. حالا باید به هوش مصنوعی بگویید برای این سرفصل ۵ کاربرد بنویسد. و شما می‌توانید تعداد پاراگراف‌ها و شکل نوشتن را نیز مشخص کنید. مثلا بگویید «‌برای سرفصل بررسی کاربردهای بلاکچین در حوزه مالی، ۵ کاربرد بنویس، هر کاربرد را در یک پاراگراف بنویس» و سپس سرفصل بعدی و سپس سرفصل بعدی.

با این کار به راحتی می‌توانید هر بخش را کنترل کنید و به بخش قبل و بعد مرتبط کنید و همچنین می‌توانید از دست محدودیت‌های تولید متن سرویس‌های هوش مصنوعی فرار کنید و متون طولانی تری تولید کنید.

مطالب تکراری را حذف کنید

حالا که پس از چند بار تلاش، هر بخش از متن مقاله شما به صورت جداگانه تولید شده است، آن‌ها را در کنار هم قرار دهید و بخش‌هایی تکراری را حذف کنید. طبیعی است که ممکن است در بخش ‌های مختلف، مطالبی را تکراری بنویسد.

حقایق و واقعیت ‌ها را بررسی کنید.

یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود مقاله شما بسیار حرفه‌ای و جذاب شود، وجود آمار و ارقام و همچنین مثال‌های واقعی است. هوش مصنوعی می‌تواند متن‌‌های بسیار قانع کننده و جذابی بنویسد اما ممکن است حاوی اطلاعات نادرست یا قدیمی باشد. این وظیفه شماست که این آمارها و واقعیت‌ها را بررسی کنید. این کار هنگامی که بحث در مورد اعداد و ارقام می‌شود بسیار جدی می‌شود.

برای بررسی واقعیت‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت و پایگاه‌های علمی و … این موارد را صحت سنجی کنید. به عنوان مثال ممکن است هوش مصنوعی در متنی که نوشته بگوید « ۴۳٪ از سازمان‌ها از بلاکچین استفاده می‌کنند». شما می‌توانید با جستجوی این عبارت در گوگل یا با جستجوی عبارت‌های مشابه از صحت این آمار مطمئن شود ( همچنین لینک‌های خارجی برای مقالات خود بسازید) و حتی اگر این آمار صحیح نبود، آن را با آمار موجود و جدیدتر جایگزین کنید.

یکی از ابزارهایی که می‌تواند به شما در این بخش کمک کند هوش مصنوعی پرپلکسیتی است. این هوش مصنوعی برای هر حرف خود رفرنس می‌دهد و می‌توانید راحتی به رفرنرس‌هایی که داده است مراجعه کنید و از صحت داده‌ها مطمئن شوید. اگر بحث‌های شما علمی و آکادمیک است، هوش مصنوعی سای‌اسپیس نیز یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است.

از ابزارها و پایگاه داده های آنلاین بررسی واقعیت مانند FactCheck.org، Snopes یا Google Fact Check Explorer استفاده کنید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت اعتبار ادعاها و منابع خاص را تأیید کنید.

همچنین می‌توانید با متخصصین صحبت کنید و نظر آن‌ها را بپرسید. آن‌ها می‌توانند با ارائه بینش‌ها و نظرات دقیق و حرفه‌ای، نه تنها اعتبار واقعیت‌ها را تائید یا رد کنند، همچنین می‌توانند به بهتر شدن مقاله شما کمک کنند.

 سبک و لحن نگارش را بازنویسی کنید.

هر نویسنده و هر وبلاگ و وبسایت سبک و لحن خاص خودش را دارد. سبک و لحن صدای برند شماست. هوش مصنوعی‌ها می‌توانند به شما در این بخش نیز کمک کنند. شما در همان ابتدا می‌توانید به هوش مصنوعی بگویید که با لحنی دوستانه بنویسد. یا جملات را خطاب به مخاطب وبلاگ بنویسد و یا کمی طنز داشته باشد وهر مدل دیگری.

در نهایت نیاز است که پس از خواندن متن، مطمئن شوید سبک و لحن نگارش دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید و اگر تفاوت داشت، آن را اصلاح کنید. متداول است که این کار برای بساری از مقالات تولید شده با هوش مصنوعی نیاز است.

حالا شما مقاله‌ای دارید که بر اساس یک طرح کلی حرفه‌ای نوشته شده است و همه موارد مورد نیاز را پوشش می‌دهد. متن‌های آن نوشته شده است و واقعیت‌های آن بررسی شده است و لحن و سبک آن نیز دقیقا مطابق با برند شماست.

بستگی به حجم متن و … زمان این بخش طول می‌کشد اما احتمالا هوش مصنوعی بتواند تا ۵۰ درصد سرعت تولید مقاله در این بخش را افزایش دهد.

3. نظرات خودتان و متخصصان را در مقاله اضافه کنید.

حرفه‌ای بودن یک مقاله تنها به متن و نگارش یا غلط نبودن مقاله نیست. بلکه هدف دادن اطلاعات مناسب و ارزشمند به مخاطب است است. مقاله‌ای که با هوش مصنوعی تولید می‌شود در بهترین حالت، بر اساس داده‌هایی است که در دنیای اینترنت وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در مقالات خود نظرات متخصصان و یا حرف‌های جدید را اضافه کنید. این ارزش واقعی است.

مقاله ای که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود در بسیاری از مواقع از نظرات افراد استفاده نمی‌کند و این یک ضعف بزرگ است. به عنوان مثال اگر شما یک مقاله در مورد بلاکچین با هوش مصنوعی نوشته‌اید، احتمالا خبری از گفته‌های متخصصان نیست. اما شما می‌تواند در بعضی از بخش‌های مقالات خود از زبان برخی متخصصین ( شما می‌توانید از وبلاگ‌ها و سخنرانی‌ها و اخبار و … پیدا کنید یا حتی شخصا از آن ها بنویسد) نیز محتوایی به مقالات خود اضافه کنید.

اندی کرستودینا، مدیر ارشد اجرایی Orbit Media Studios می‌گوید:

هنگام تولید محتوا، بهترین پاسخ در دنیای اینترنت باشید.

پس بدانید که اگر هوش مصنوعی می‌تواند برای شما یک مقاله بنویسد، برای رقیب شما نیز می‌تواند بنویسد. پس برای بهترین بودن باید حرف‌های جدید و نظرات تخصصی و حرفه‌ای جدید در مقالات خود اضافه کنید.

هوش مصنوعی در این بخش نیز به شما کمک می‌کند. در اینجا نیز ما به شما ابزار پرپلکسیتی را پیشنهاد می‌کنیم. کافیست به این هوش مصنوعی بگویید که دنبال نقل قولی از افراد معروف یا متخصصانی در این حوزه هستید که در مورد فلان موضوع صحبت کرده باشند یا متنی نوشته باشند. این هوش مصنوعی به راحتی بهترین‌ها را پیدا می‌کند و می‌توانید با مراجعه به رفرنس‌ها از اعتبار آن‌ها نیز مطمئن شوید. به عنوان نمونه، ما جمله اندی کرستودینا را دقیقا به همین روش پیدا کردیم.

 

4. تصاویر مورد نیاز مقاله را با هوش مصنوعی تولید کنید.

یک تصویر خوب به اندازه هزاران جمله حرف می‌زند. اهمیت محتوای بصری و تصاویر در مقالات و نوشته‌ها بر هیچکسی پوشیده نیست. حتی اگر بهترین مقاله را نیز نوشته باشید. هنگامی تنها متن و نوشته باشد، هم خواندن و فهمیدنش دشوار است و هم جذابیتی برای مخاطب و موتورهای جستجو ندارد. پس لازم است تصاویر زیبایی به نوشته خود اضافه کنید. اینفوگرافی‌ها و تصاویر بسیار موثر هستند.

بسیاری از افراد تنها چند عکس از اینترنت بر می‌دارند و در میان مقالات قرار می‌دهند، برخی نیز که زمان و صبر زیادی دارند، با استفاده از نرم افزارهای حرفه‌ای و دشوار عکس می‌سازند. حالا هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر مورد نیاز مقالات شما را هم برای شما بسازد. در ادامه به صورت گام به گام به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با هوش مصنوعی، محتوای بصری برای مقاله خود بسازید.

گام‌های تولید محتوای تصویری با هوش مصنوعی

ساخت تصویر برای مقالات با کمک هوش مصنوعی را می‌توان به ۴ مرحله تقسیم کرد.

شناسایی بخش‌هایی از مقاله که نیاز به تصویر دارند.

شما باید تعیین کنید که در مقاله شما چه بخش‌هایی نیاز به تصاویر دارند. به عنوان نمونه در مقاله‌ای در مورد بلاکچین، احتمالا تصویری از «مدل بلوکی زنجیره وار» که به مخاطبان عملکرد این فناوری را توضیح دهد ضروری است. همچنین در بخش‌ کاربردهای بلاکچین، اگر در مورد یک بانک صحبت می‌کنید، وجود تصویر یک بانک با لوگو یک کریپتوکارنسی یا بیتکوین می‌توانند جذابیت مقاله را بیشتر کند.

برخی از تصاویر تنها برای زیبایی هستند و برخی دیگر اینفوگرافی‌هایی هستند که به درک مطلب کمک می‌کنند. ساختن تصویر‌های اختصاصی و جذاب برای هر بخش با هوش مصنوعی حالا هم رایگان و هم سریع و هم ساده است. اما اینفوگرافی‌ها کمی دشوار‌تر هستند.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید تصویر:

حالا باید ابزار هوش مصنوعی مناسب را برای تولید عکس انتخاب کنید. امروزه سرویس‌های بسیاری برای تولید عکس از نوشته وجود دارد. ما به شما هوش مصنوعی ایدیوگرام و هوش مصنوعی فلاکس را معرفی می‌کنیم. این ابزارها هم در تولید انواع تصاویر ( تصاویر طبیعی، گرافیکی و …) بسیار حرفه‌ای هستند و هم در ادغام نوشته در تصویر عملکرد خوبی دارند و مهمتر از همه رایگان هستند. البته شما همچنین می‌توانید از ابزارهایی نظیر DALL-E ، میدجرنی، ادوبی فایرفلای، کریا و … نیز استفاده کنید.

برای آشنایی با تمامی ابزارهای هوش مصنوعی ساخت تصویر اینجا کلیک کنید.

در این سرویس‌ها شما با نوشتن یک پرامپت یا دستور متنی می‌توانید تصاویر مورد نیاز خود را بسازید. مثلا در مورد مقاله بلاکچین می‌توانید بنویسید « یک تصویر که از وسط به دو نیمه تقسیم شده است، در سمت راست تصویر یک بانک است و در سمت چپ تصویر یک بیتکوین قرار دارد. در پایین تصویر عبارت Blockchain in finance  نوشته شود»

تذکر: پرامپتی که در بالا نوشتیم تنها برای درک بهتر مسئله است و برای آموزش پرامپت نویسی نیست.

هوش مصنوعی به خوبی می‌تواند تصاویر جذابی برای شما بسازد. بسیاری از تصاویر داخل وبسایت نکست مایند با استفاده از هوش مصنوعی ایدیوگرام با همین روش ساخته شده است.

شما حتی می‌توانید از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی برای گرفتن ایده نیز کمک بگیرید. مثلا بخشی که می‌خواهید برای آن تصویر بسازید را به هوش مصنوعی بدهید و از آو بخواهید که یک تصویر مناسب برای آن پیشنهاد دهد. سپس متنی که چت جی‌پی‌تی به شما داده است را به این هوش مصنوعی‌ها بدهید و بهترین تصویر را بگیرید.

بررسی تصاویر و ویرایش آن‌ها

طبیعی است که هوش مصنوعی دقیقا نتواند همان چیزی که در ذهن شماست را برای شما ایجاد کند. گاهی تصاویر مشکلاتی دارند ( مثلا اشتباهاتی در تصاویر است ) و گاهی اوقات نیز باید تصاویر را به صورت دستی تکمیل کرد. در اینجا باید خودتان کار را جلو ببرید.

به عنوان نمونه وبسایت‌های هوش مصنوعی ساخت تصویر، در ادغام نوشته‌های فارسی دچار مشکل هستند. پس اگر دنبال تصویری هستید در وسط آن عبارتی به فارسی نوشته شده است. بهتر است ابتدا با هوش مصنوعی تصویر کلی را طراحی کنید و سپس با استفاده از ابزارهای ویرایش تصویر آ‌ن‌ها را ویرایش و شخصی سازی کنید. شاید بهترین ابزار برای این هدف وبسایت معروف کانوا است.

اگر به خوبی درک کرده باشید که چه تصاویری نیاز دارید و سرعت اینترنت مناسبی داشته باشید، به صورت میانگین در ۳ دقیقه یک تصویر بسازید. احتمالا در ۱۵ دقیقه چند تصویر جذاب و اختصاصی برای مقاله خود داشته باشید.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر برای وبلاگ

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر وبلاگ مزایای بسیاری دارد. مهمترین ویژگی این است که شما می‌توانید تصاویر اختصاصی و جذاب گرافیکی بسازید. تصاویر گرافیکی، مطابق با برند و سبک خودتان که در حالت عادی هزینه میلیونی داشت، حالا به صورت رایگان و در چند دقیقه در اختیار شماست. آن هم بدون نیاز به هیچ نرم افزار و مهارتی.

گاهی حتی گشت و گذار در دنیای اینترنت برای یافتن یک تصویر مناسب نیز ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما هوش مصنوعی حالا می‌تواند یک تصویر منحصر بفرد در زمانی سریع‌تر برای شما بسازد. حالا تولید عکس با هوش مصنوعی برای مقالات وبلاگ یک نُرم جدید در دنیای تولید محتوا است.

 

5. ویراستاری نهایی و بررسی دستور قواعد.

یک مقاله خوب باید از نظر نگارش و دستور زبان استاندارد باشد. هرچند که خود هوش مصنوعی می‌تواند در نگارش این موارد را رعایت کند. اما در نهایت به سبب تغییرات و اصلاحاتی که خودمان اعمال می‌کنیم و یا مواردی که اضافه و کم می‌کنیم. باید مجدد متن را بررسی کنیم. در گذشته ویراستاری به صورت دستی باید انجام می‌شد. اما فناوری به مرور زمان به آن کمک کرده است. ابزارهای زیادی برای این هدف وجود دارد. مثلا برای زبان انگلیسی ابزار Grammarly یکی از بهترین هاست.

حالا هوش مصنوعی به خوبی می‌تواند در ویراستاری و بررسی قواعد دستوری مقالاتی که نوشته‌اید به شما کمک کند. کافیست متن تنهایی خود را به چت جی‌پی‌تی بدهید و از آن بخواهید آن را از نظر گرامری بررسی کند. یا حتی بگویید که پس از شناسایی اشتباهات گرامری، آن را اصلاح کند.

ویراستاری متن با چت جی پی تی

 

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، ما بخشی از این مقاله را به Chat GPT داده‌ایم و از او خواسته‌ایم که ایرادات این مقاله را مشخص کند. او به خوبی بسیاری از این ایرادات را مشخص کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری برای این هدف وجود دارد. برخی از این ابزارها به صورت تخصصی برای ویراستاری توسعه داده شده‌اند، اما ما به شما چت جی‌پی‌تی را پیشنهاد می‌کنیم. البته همه چت بات‌ها با کیفیت قابل قبولی می‌توانند به شما کمک کنند. اما از آنجایی که احتمالا شما نیز برای تولید محتوا از این هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، برای ویراستاری هم همینجا بمانید.

حالا به راحتی با خیالی جمع می‌توانید مقاله خود را منتشر کنید. احتمالا خودتان هم از کیفیت مقاله‌ای که دریافت کرده‌اید و سرعتی که کارتان را انجام داده اید شگفت زده شده‌اید.

 

ترفند‌هایی برای تولید محتوای حرفه‌ای‌تر با هوش مصنوعی

ما در بالا اصول و روش کلی تولید محتوای حرفه‌ای با هوش مصنوعی را به شما آموزش دادیم. حالا چند ترفند می‌تواند به شما کمک کند نتیجه بسیار بهتری بگیرید.

تولید محتوا را با زبان انگلیسی شروع کنید.

هرچند که ابزارهای هوش مصنوعی به خوبی با زبان فارسی کار می‌کنند اما ما به شما پشنهاد می‌کنیم برای تولید طرح کلی و همچنین نوشتن متن، از زبان انگلیسی استفاده کنید. پرامپت انگلیسی بنویسید و مقاله انگلیسی دریافت کنید و سپس آن را به فارسی ترجمه کنید.

مدل‌های زبانی بزرگ بر روی زبان انگلیسی آموزش دیده‌اند و عملکرد خیلی بهتری دارند. پس نتیجه بسیار بهتری به شما می‌دهند. پیشنهاد ما این است که اول مقاله را به زبان انگلیسی با هوش مصنوعی بسازید و سپس با گوگل ترنسلیت آن را ترجمه کنید. به زبان ساده (هرچند که مثال چندان دقیقی نیست)، اجازه بدهید هوش مصنوعی به انگلیسی فکر کند و سپس به فارسی ترجمه کنید. تا این که بخواهید همان اول از او بخواهید به زبان فارسی فکر کند.

 

به یک بار تلاش اکتفا نکنید.

حتی بهترین نویسنده‌ها نیز یک متن را بارها می‌نویسند و پاک می‌کنند. تولید کنندگان محتوا نیز بارها متنی را می‌نویسند. پس از هوش مصنوعی توقع نداشته باشید در همان تلاش اول بهترین نتیجه را داشته باشد. وقتی هوش مصنوعی متنی را به شما می‌دهد. می‌توانید از او بخواهید مجدد این کار را انجام دهد، یا حتی می‌توانید نکاتی را به او گوشزد کنید و سپس دوباره تلاش کنید (نگران نباشید، هر تلاش شاید یک دقیقه وقت بیشتر از شما بگیرد، اما نتیجه بسیار بهتری به شما می‌دهد).

عجله نداشته باشید.

بسیاری تصور می‌کنند با نوشتن جمله « متن را خلاصه کن» هوش مصنوعی بهترین خلاصه را به آن‌ها می‌دهد، اما واقعیت این نیست. شما بهتر است به جای آن بنویسد «متن را در یک صفحه خلاصه کن، موضوعات مهم را با بولت پوینت مشخص کن و هرکدام را در یک خط توضیح بده». شما با این دو جمله متفاوت نتیجه بسیار متفاوتی می‌گیرید.

یادتان باشد هوش مصنوعی ذهن شما را نمی‌خواند، بلکه نوشته‌های شما را می‌خواند، بهتر است به خوبی آنچه در ذهن دارید توصیف کنید. پس دست از نوشتن پرامپت‌های کلی بردارید و به صورت شفاف و واضح توضیح دهید که چه می‌خواهید. در تولید محتوا با هوش مصنوعی شاید این مهمترین نکته است.

از تمام قدرت هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنید.

تولید محتوا تنها نوشتن متن اصلی مقاله نیست. بلکه شما می‌توانید از توانایی و خلاقیت هوش مصنوعی استفاده کنید و پست وبلاگ خود را حرفه‌ای تر کنید. متن نهایی خود را به هوش مصنوعی بدهید و از او بخواهید مناسب‌ترین و جذاب‌ترین عنوان‌ها را به شما پیشنهاد دهد. یا از او بخواهید که پرسش‌های پر تکرار یا FAQ جذابی بر اساس این متن برای شما تهیه کند. یا در نهایت از او بخواهید از این مقاله، یک کپشن اینستاگرام، یک توییت یا یک پست کانال تلگرام برای شما بسازد.

از هوش مصنوعی بخواهید محتوای تولید شده را از نظر سئو آنالیز کند.

بسیاری از افراد از هوش مصنوعی درخواست می‌کنند که محتوای تولید شده را به صورت سئو پسند بازنویسی کند. اما سرویس‌های هوش مصنوعی، به ویژه چت جی‌پی‌تی، به دلیل محدودیت‌هایی که دارند، حجم متن را کاهش می‌دهند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از هوش مصنوعی نخواهید متن را بازنویسی کند. بلکه بخواهید برای بهتر شدن تنها پیشنهاداتش را بدهد.

آیا گوگل متن تولید شده با هوش مصنوعی را تشخیص می‌دهد؟

هدف تمام این آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی، این است که مقاله در نهایت رتبه مناسبی در گوگل بدست آورد. سوال بسیار مهم این است که آیا گوگل می‌تواند تشخیص دهد که این مقاله با هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر؟

بله، گوگل می‌تواند تشخیص دهد. همانطور که سرویس‌هایی نظیر Zero GPT و … تشخیص می‌دهد. ( البته در نظر بگیرید که در بسیاری از مواقع ممکن است متنی که خودتان نوشته باشید نیز توسط این ابزارها به عنوان متن ساخته شده با هوش مصنوعی تشخیص داده شود) اما این به این معنا نیست که تولید مقاله با هوش مصنوعی جرم است.

گوگل همانند یک انسان فکر می‌کند. اشکالی ندارد که شما از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنید. اگر بتوانید مقاله خوبی با هوش مصنوعی بنویسید، گوگل نیز با شما کاری ندارد. همانطور که ما در این آموزش به شما گفتیم، تولید مقاله با هوش مصنوعی نیازمند همکاری و تعامل شما با هوش مصنوعی است، نه این که تنها بخواهید در یک ثانیه متنی را از چت جی‌پی‌تی به داخل سایت خود کپی کنید.

پس اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوا تنها کمک گرفته‌اید ( به روش این مقاله)، هیچ نگرانی‌ای نداشته باشید، اما اگر صرفا یک پرامپت ساده نوشته‌اید و همان متن را بدون هیچ زحمتی در سایت خود قرار داده‌اید، احتمالا گوگل را کمی عصبی می‌کنید.

کدام ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا مناسب‌تر است؟

ابزارهای بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید برای تولید محتوا از آن‌ها استفاده کنید. ما در صفحه اختصاصی «ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا» بهترین ابزارها برای نوشتن، ساخت عکس و ساخت ویدئو که ممکن است برای پست‌های وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز داشته باشید را به شما معرفی کرده‌ایم.

در حال حاضر هوش مصنوعی Jasper محبوب‌ترین ابزار تولید محتوا در جهان است و چت جی‌پی‌تی و هوش مصنوعی Copy.ai در رتبه‌های بعدی هستند. ویژگی ابزارهایی نظیر Jasper این است که به صورت تخصصی برای تولید محتوا توسعه داده شده‌اند و کار را ساده می‌کنند. اما این ابزار چندان با زبان فارسی کارایی ندارد و همچنین برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید.

نکست مایند همچنان دو هوش مصنوعی Claude و چت جی‌پی‌تی را برای کارهایی نظیر پیدا کردن ایده، نوشتن طرح کلی، نوشتن متن مقاله و تهیه خلاصه‌ها و سوالات متداول و … به شما پیشنهاد می‌کند.

پرامپت نویسی برای تولید محتوا

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، هدف این مقاله آموزش پرامپت نویسی نیست. اما بهتر است نکاتی در مورد پرامپت نویسی را بررسی کنیم. پرامپت نویسی به معنای ایجاد دستورالعمل‌های دقیق و روشن برای هدایت یک مدل هوش مصنوعی به منظور تولید محتوا، مانند متن، تصویر یا کد است.

پرامپت چیزی جز یک متن نیست. هدف پردازش زبان طبیعی و مدل‌های زبانی این است که انسان بتواند با زبان خودش با کامپیوتر‌ها صحبت کند. پس این وظیفه کامپیوترهاست که زبان شما را بفهمند نه این که شما بخواهید برای صحبت کردن با کامپیوتر زبان خود را تغییر دهید. پرامپت نویسی برنامه نویسی نیست که سرشار از اصول و قواعد بسیارد باشد. پرامپت نویسی هنر گفتگو کردن است.

وبسایت‌ها و دوره‌های بسیاری وجود دارد به آموزش پرامپت نویسی مشغول هستند یا لیستی از پرامپت‌ها را برای اهداف خاص معرفی می‌کنند اما پرامپت‌های آن‌ها چیزی جز یک جمله به زبان انگلیسی نیست. ما در ادامه چند اصل کلی برای پرامپت نویسی به شما آموزش می‌دهیم که نه تنها برای تولید محتوا، بلکه برای هر کار دیگری اگر آن‌ها را رعایت کنید نتیجه خوبی می‌گیرید.

شفاف و واضح ببنویسید.

واژه‌های گنگ و نامفهوم را ننویسید. ننویسید «یک مقاله خاص و متفاوت در مورد بلاکچین»، زیرا او نمی‌داند دقیقا منظور شما از خاص و متفاوت چیست.

زمینه را مشخص کنید.

هوش مصنوعی هنگامی که نداند وبلاگ شما و زمینه کاری شما چیست، یک مقاله عادی می‌نویسد، اما وقتی به او بگویید زمینه و موضوع وبلاگ شما چیست، مقاله بسیار بهتری می‌نویسد.

ساده بنویسید.

از نوشتن عبارت‌های دشوار پرهیز کنید. مدل‌های هوش مصنوعی با عبارات ساده راحت‌تر و بهتر کار می‌کنند.

هدف را مشخص کنید.

به هوش مصنوعی بگویید که هدف شما از این مقاله چیست. با این کار او را به مسیر درست هدایت می‌کنید. مثلا می‌توانید به پرامپت خود اضافه کنید « هدف این مقاله، تشویق مخاطبین به سرمایه گذاری در حوزه کریپتوکارنسی است».

جزيیات مهم را مشخص کنید.

هوش مصنوعی باید بداند کدام بخش برای شما اهمیت بیشتری دارد. پس به او بگویید که موضوعات اولویت دار شما در این مقاله چیست.

اندازه را مشخص کنید.

می‌خواهید در یک پاراگراف بنویسد؟ پس به او بگویید. دنبال یک تعریف یک خطی از بلاکچین هستید؟ به او بگویید که در یک خط بلاکچین را به شما معرفی کند. با این کار نتیجه بسیار بهتری می‌گیرید.

ما به شما قول می‌دهیم که با رعایت همین نکات ساده، نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت و اصلا نیازی به دنبال کردن و استفاده از پرامپت‌های خاص نیست.

 

خلاصه و جمع بندی آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

ما در این مقاله به صورت جامع آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی را ارائه کردیم. همانطور که گفتیم تولید محتوا با هوش مصنوعی نوشتن یک پرامپت و زدن یک دکمه نیست. بلکه فرآیندی همکارانه و تعاملی است که می‌تواند سرعت و بهره‌وری شما را در تولید محتوا افزایش دهد و کیفیت مقالاتتان را چندین برابر کند.

برای تولید یک پست وبلاگ حرفه‌ای شما بهتر است ابتدا با کمک هوش مصنوعی، یک طرح کلی مناسب بسازید، سپس طرح کلی نهایی را به هوش مصنوعی بدهید و برای هر بخش به صورت جداکانه متن تولید کنید.

ما تاکید کردیم که واقعیت‌ها و آمار و ارقام را حتما چک کنید. همچنین توصیه کردیم بخش‌هایی از نظرات خودتان و متخصصین را حتما به مقاله اضافه کنید. در نهایت حتما باید مقاله را با سبک و لحنی که ویژه شماست، بازنویسی کنید. همچنین به شما ابزارها و روش‌هایی برای ساخت تصاویر منحصربفرد برای مقالات و پست‌های وبلاگ با استفاده از هوش مصنوعی را یاد دادیم.

به یاد داشته باشید که اگر مقالاتی که تولید می‌کنید، حتی اگر از نظر سئو اصولی باشند، اما حرف‌ تازه‌ای نداشته باشند، جذاب نخواهند بود. پس به هوش مصنوعی اکتفا نکنید و سخن تازه‌ای بزنید. هرچند که می‌توانید از هوش مصنوعی حسابی استفاده کنید.

 

 

 

آخرین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

آشنایی با هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان