هوش مصنوعی در صنعت بیمه

هوش مصنوعی در صنعت بیمه

مدت زمان مطالعه 9 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

صنعت بیمه بر اساس توانایی مدیریت ریسک و پیش‌بینی آینده ساخته شده است. در حالی که بسیاری از سازمان‌ها در حال تغییر و تحول هستند تا نیازهای مورد انتظار الزامات نظارتی و نیازهای مصرف‌کننده را برآورده کنند، فناوری‌های جدید و نوظهور می‌توانند مجموعه‌ای از مزایای بالقوه را برای کسانی که می‌خواهند تغییر را در آعوش بکشند ارائه دهند. ادغام این فناوری‌ها می‌تواند پیش‌بینی دقیق، مدیریت تعاملات مشتری و گسترش خدمات شخصی‌سازی شده و خطوط تولید را با دقت و سرعت بی‌سابقه‌ای امکان‌پذیر کند. بنابراین، صنعت بیمه چقدر آماده است تا از آخرین فناوری ها برای کمک به شکل دادن به آینده استفاده کند؟

بسیاری از شرکت‌های موفق در صنعت بیمه بر این موج سوار شده‌اند. برخی هم در حال تطبیق پیشنهادات محصول و روش‌های توزیع هستند. هوش مصنوعی در صنعت بیمه چیز جدیدی نیست. موارد استفاده موجود در مدل‌سازی ریسک، پیش‌بینی داده‌ها، رسیدگی به خسارت و عملیات مرکز تماس توانسته‌اند به خوبی خود را در این صنعت جا بدهند.

مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند سناریوهای آینده را شبیه‌سازی کنند، دقت تخمین ریسک را افزایش داده و قیمت‌گذاری بهتری را ایجاد کنند. آنها همچنین می‌توانند ادعاهای نادرست را به طور موثرتری شناسایی کنند.

در حال حاضر برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی قدرتمندی برای صنعت بیمه وجود دارد که زمینه‌ساز نوآوری در بسیاری از زمینه‌ها خواهد شد. با این حال، اتکا به سیستم‌های قدیمی چالشی را برای نوآوری ایجاد می‌کند. در حالی که فناوری‌های موجود سطح حمایتی را که قبلاً مورد نیاز بود، فراهم می‌کردند و در طول همه‌گیری جهانی ثبات را برای کمک به بخش بیمه برای مقابله با فشارهای کلان اقتصادی فراهم می‌کردند، همین سیستم‌ها اکنون می‌توانند آنها را مهار کنند. و با توجه به اینکه چندین غول فناوری قصد دارند بازار بیمه را مختل کنند، واضح است که محصولات بیمه سنتی در تلاش برای همگام شدن با سبک زندگی مشتریان در حال ظهور هستند.

 

جهش به ناشناخته شناخته شده هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با سرعت در حال پیشرفت است و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. همانطور که در گزارش فناوری جهانی KPMG در سال 2023 که در آن 52 درصد از پاسخ دهندگان، هوش مصنوعی (از جمله یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مولد) را به عنوان مهمترین فناوری برای کمک به آنها در دستیابی به جاه‌طلبی‌های خود برگزیدند، این موضوع مانعی برای بخش بیمه نیست.

سه سال آینده چشم انداز مدیر عامل بیمه KPMG 2023 همچنین درجه قابل توجهی از اعتماد به هوش مصنوعی را نشان می دهد به طوری که 58 درصد از مدیران عامل بیمه نسبت به دستیابی به بازگشت سرمایه در طی پنج سال اطمینان دارند.

 

یکی از دلایل پذیرش سریع هوش مصنوعی، موارد استفاده فراوان است. از دفتر پشتی تا دفتر اصلی، عملکردهای بیمه می توانند مزایای بالقوه ای را در خودکارسازی رسیدگی به خسارت، افزایش کشف تقلب و بهینه سازی عملیات نمایندگی و مرکز تماس ببینند. در حال حاضر، اینها فرآیندهای انسان در حلقه هستند – با پتانسیل خودکارسازی کامل.

Ilanit Adesman-Navon، رئیس بیمه و Fintech در KPMG در اسرائیل، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی برای هدایت «بهترین پیشنهاد بعدی» به روش‌های پیچیده‌تر استفاده کرد. ایلانیت می‌گوید: «هوش مصنوعی یک قدم بالاتر از ترغیب عوامل برای پاسخ دادن به سؤالات است. هوش مصنوعی را می‌توان آموزش داد تا احساسات را درک کند، با وضعیت مشتری همدلی کند، سپس نمایندگان را به مرتبط‌ترین و شخصی‌سازی‌شده‌ترین پیشنهادها راهنمایی کند – که همه این‌ها می‌توانند در زمان واقعی انجام شوند.

پذیرش هوش مصنوعی همچنین از سهولت استفاده و دسترسی بهره می برد. نیروی کار بیمه در حال حاضر به استفاده از برنامه های کم کد یا بدون کد عادت کرده است، بنابراین دیدن استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش وظایف از طریق همکاران و کمک خلبانان هوش مصنوعی جهشی بزرگ نیست. به عنوان مثال، ربات‌های چت مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیاران مجازی، درخواست‌های مشتری و پردازش ادعاها را ساده می‌کنند و پاسخ‌های سریع و سازگار با CX را 24/7 ارائه می‌دهند.

افزایش راحتی مشتری و تعامل کلیدی برای وفاداری در صنعتی است که در آن تجربیات شخصی بیشترین ارزش را دارند. اما اینکه چگونه هوش مصنوعی در نهایت بهره‌وری و عملکرد را افزایش می‌دهد و مزایا و ROI را ارائه می‌کند هنوز مشخص است.

برخی از ناشناخته ها شامل یک فناوری نوظهور است که به همان اندازه بازی را تغییر می دهد: محاسبات کوانتومی مرز بعدی است. این می تواند پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها را متحول کند. تطبیق قدرت پردازش نامحدود آن با یادگیری هوش مصنوعی مولد می تواند باعث شود که بیمه گذاران محاسبات پیچیده ای انجام دهند، مشکلات را حل کنند، داده ها را تجزیه و تحلیل کنند، خطرات را ارزیابی کنند و محصولات را در زمان واقعی شخصی سازی کنند.

برخی از شرکت های بیمه حتی سرمایه گذاری را به تعویق می اندازند زیرا معتقدند هوش مصنوعی ممکن است در کمتر از یک سال دوباره جهش کند. این یک تصویر پویا است و KPMG رویکرد سنجیده‌ای برای سرمایه‌گذاری در فناوری دارد که بر افزایش شتاب تمرکز دارد: بزرگ بیندیشید، کوچک شروع کنید، سریع مقیاس کنید. همانطور که جیمز هندرسون، مدیر بیمه مشتریان، KPMG در بریتانیا، توضیح می‌دهد: «ما به مشتریان کمک می‌کنیم تا تعادلی بین تصور امکانات در سطح شرکت و نخوردن بیش از حدی که می‌توانند بجوند، ایجاد کنند. تنظیم شاخص‌های کلیدی عملکرد واضح و معیارهای موفقیت، گام‌های حیاتی برای استفاده حداکثری از هر مورد استفاده از هوش مصنوعی است – دیدن پتانسیل‌ها و مشکلات در جلو.

خطرات بیمه و فناوری
خطرات و چالش ها با هر فناوری جدید همراه است. به عنوان تعادلی برای پتانسیل عظیم هوش مصنوعی، تحقیقات KPMG نشان می‌دهد که مدیران اجرایی به خوبی از موانع آگاه هستند. مسائل اخلاقی در مورد تصمیم گیری هوش مصنوعی و عدم وجود مقررات قوی، برجسته ترین نگرانی ها هستند. چشم انداز مدیر عامل بیمه 2023 KPMG نشان می دهد که 52 درصد از مدیران عامل این موارد را بسیار چالش برانگیز می دانند. و گزارش فناوری نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم (64 درصد) از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که پیشرفت‌های پیچیده نظارتی و مالیاتی تا حدودی/بیشتر باعث شده است که آنها نسبت به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید اعتماد کمتری داشته باشند.

بیش از 72 درصد از مدیران اجرایی موافق هستند که مقررات هوش مصنوعی باید با قوانین سختگیرانه تعهدات آب و هوایی، که شاهد افزایش پیوسته در جزئیات و حجم بوده اند، موازی باشد. همانطور که مارک لانگ‌ورث، رئیس جهانی مشاوره بیمه در KPMG International و شریک KPMG در بریتانیا، تأکید می‌کند: «یک چارچوب نظارتی قوی برای هوش مصنوعی لازم است که متناسب با خطرات باشد. مقررات نباید نوآوری را خفه کند، بلکه باید از استفاده محافظت کند.»

 

امنیت سایبری یکی دیگر از نگرانی های اصلی 85 درصد از مدیران عامل است. پیچیدگی در حال تکامل آن توسط یک سوم مدیران اجرایی (32 درصد) که نگران افزایش تهدیدات هستند و یک چهارم (24 درصد) که سیستم های قدیمی آسیب پذیر را برجسته می کنند، منعکس شده است. گزارش فناوری جهانی KPMG همچنین نشان می‌دهد که 63 درصد از پاسخ‌دهندگان یا موافق هستند یا کاملاً موافق هستند که بهبود امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی به آنها کمک می‌کند تا یک تجربه مشتری وفاداری را ارائه دهند. اجرای موفقیت آمیز هوش مصنوعی به داده های با کیفیت بالا بستگی دارد. مجدداً، گزارش فناوری جهانی KPMG نشان می‌دهد که مدیریت بهتر داده‌ها و یکپارچه‌سازی آنها از مزایای اصلی 42 درصد از پاسخ‌دهندگان بوده است. آن‌ها می‌دانند که کیفیت داده‌ها قبل از مهاجرت ابری کلید برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی است و داده‌های تمیز و سازمان‌یافته برای هوش مصنوعی ضروری است تا از تصمیم‌گیری دقیق، شفاف و منصفانه اطمینان حاصل شود. این همچنین به مقررات مربوط می شود زیرا بیمه گران با داده های بدون ساختار یا تکه تکه با چالش های مهمی در اجرای قوانین جدید و ایجاد اعتماد در بازار مواجه خواهند شد.

در نهایت، شرکت های بیمه با خطراتی در ارتباط با عدم همکاری با InsurTechs مواجه هستند. استقبال از اکوسیستم ها و پلتفرم ها می تواند به بیمه گران کمک کند تا با تغییرات بازار سازگار شوند و حتی اختلالات بازار ریسک را کاهش دهند. تعامل بین بیمه‌گران سنتی و شرکت‌های InsurTech برای تقویت نوآوری در سطح بخش و گسترش پوشش به بخش‌های تحت پوشش حیاتی است. همکاری همچنین می تواند به هدایت بیمه به سمت آینده ای فراگیرتر، مشتری محور، مبتنی بر داده و فناوری کمک کند.

مردم قلب نوآوری هستند
همان‌قدر که فناوری‌ها جهان را تغییر می‌دهند، مردم محرک‌های واقعی تغییر هستند. ایجاد فرهنگ نوآوری تنها به معنای تجهیز تیم ها به ابزارهای مناسب نیست، بلکه الهام بخش آنها برای تفکر خلاقانه در مورد نحوه استفاده از آنها است. از آنجایی که شرکت‌های بیمه به بهترین روش استفاده از فناوری‌های جدید نگاه می‌کنند، بخشی از تمرکز باید بر روی مدیریت استعداد باشد – ایجاد تیمی با قابلیت‌های فنی مناسب و در عین حال توانمندسازی همکاران فعلی برای ارتقاء مهارت و کمک به نیروی کار.

کادربندی هوش مصنوعی به عنوان یک همکار، به جای یک فناوری جدید، ممکن است به از بین بردن ترس مرتبط با حذف نقش ها کمک کند. به عنوان مثال، یک دستیار مجازی پذیره نویسی می تواند پرونده ها را با سرعت قابل توجهی در مقایسه با سرعتی که پذیره نویسی از هوش مصنوعی استفاده نمی کند – و حتی با دقت بیشتری رسیدگی کند. ادغام این نقش‌های هوش مصنوعی در کنار همکاران انسانی احتمالاً عملکردهای بیمه را قادر می‌سازد تا وظایف پیچیده را بهتر مدیریت کنند و بر ارائه ارزش اضافی به تجارت تمرکز کنند.

نوآوری نمی‌تواند به تنهایی در حوزه تیم‌های تخصصی قرار گیرد – تبدیل آن به بخشی از اخلاق سازمانی کلیدی است. در عمل، این می‌تواند راه‌اندازی سیستم‌هایی باشد که در آن حلقه‌های بازخورد یکپارچه هستند و از بهبود مستمر و سازگاری خبر می‌دهند.

همچنین می‌تواند به معنای هنجار کردن شفافیت باشد یا صرفاً از مردم بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند و همه را تشویق به مشارکت در ایده‌ها کنید. حداقل، سرمایه‌گذاری در آموزش و توسعه است که به کارکنان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه این فناوری‌های جدید را به طور مؤثر برای بهره‌وری شخصی و سازمانی به کار ببرند. شرکت‌های بیمه در حال حاضر در حال تغییر فعالیت‌های خود، کاوش در فناوری‌های جدید و در برخی موارد هزینه‌های هوش مصنوعی هستند.

آنها همچنین می دانند که نوآوری سفری است که مستلزم تلاش مداوم، سرمایه گذاری و مهمتر از همه، تمایل به پذیرش تغییر در تمام سطوح سازمان است. و فراتر از آن، برای نزدیک شدن به مشتریان و ایجاد شراکت های تجاری جدید. در حالی که خطراتی برای هر موج فناوری وجود دارد، بزرگترین خطر می تواند از دست دادن فرصت برای شکل دادن به آنچه در بیمه ممکن است باشد.

بهترین شیوه ها و مراحل بعدی
شرکت‌های KPMG بهترین شیوه‌ها را در طیف وسیعی از ابزارهای طراحی‌شده برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند – که همگی برای کمک به افزایش کارایی، سرعت بخشیدن به زمان به ارزش و اتصال بهتر فناوری‌ها به اهداف تجاری طراحی شده‌اند. به طور خلاصه، توصیه های ما به شرح زیر است:

اسپرینت برای صرفه جویی سریعتر: ابتدا، اعتماد داخلی و خارجی را در هوش مصنوعی ایجاد کنید و از تجربه شرکت های KPMG برای شناسایی فرآیندی که برای تغییر آماده است استفاده کنید. اتحادهای فناوری ما می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت یک نمونه کار از هوش مصنوعی در عمل ایجاد کنید. به علاوه، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا KPIهای پس‌انداز، درآمد و تجربه مشتری را کشف کنید.

ارتقا برای تسریع در تحویل: اگر طرح تحول شما تا سه سال پیش باشد، برای کنترل هزینه‌ها و مدیریت ریسک‌ها نیاز به به‌روزرسانی دارد. برنامه‌های فعلی را به‌طور کامل بررسی کنید و ببینید هوش مصنوعی در کجا می‌تواند بیشترین ارزش را داشته باشد و خطر شکست را کاهش دهد. این برنامه‌ها را برای یافتن بازپرداخت هزینه‌های اضافی و تغییرات حین پرواز در برنامه‌های تحویل تنظیم کنید.

دستیابی سریعتر به ارزش را دوباره تصور کنید: سازمان خود را برای آینده ای که در آن هوش مصنوعی هزینه ها را کاهش می دهد و ارزش ارائه می دهد دوباره تصور کنید. آماده باشید که ساختار را در جستجوی پس‌انداز و منابع جدید به‌طور اساسی بازنگری کنید. با راهنمایی متخصصان KPMG و ابزارهای از پیش ساخته شده، یک طرح گام به گام ایجاد کنید که به سرعت بخشیدن به زمان به ارزش کمک می کند.

KPMG Trusted AI
شرکت‌های KPMG در مورد فرصت‌های هوش مصنوعی هیجان‌زده هستند و به همان اندازه متعهد به استقرار این فناوری به روشی مسئولانه، قابل اعتماد، ایمن و عاری از تعصب هستند. KPMG Trusted AI، رویکرد و چارچوب استراتژیک ما برای طراحی، ساخت، استقرار و استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی به شیوه‌ای مسئولانه و اخلاقی است تا بتوانیم ارزش را با اطمینان تسریع کنیم.

با شرکت عضو محلی خود تماس بگیرید تا در مورد بینش های این مقاله صحبت کنید یا در مورد فناوری منحصر به فرد خود و الزامات هوش مصنوعی صحبت کنید.

آخرین خبرها

زبان الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی غذاهای فاسد و مسموم را شناسایی می‌کند.

علی شریفی زارچی، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد.

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید پورنوگرافی کودکان

نقاشی که به چشمان هوش مصنوعی می‌نگرد

هوش مصنوعی، ناجی میلیاردی خزانه‌داری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری

ماشین هابرماس،هوش مصنوعی برای کاهش اختلافات شدید در جامعه

آشنایی با هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

Otter

Marlee

Supermeme.ai

Yarn

Frase

هوش مصنوعی Dream machine

Dream machine

CodeWP

هوش مصنوعی ایلان ماسک

Grok

تغییر چهره با هوش مصنوعی

Remaker

Flux

Adzooma

Powtoon

Lumen5

Iris.ai

Typeframes

klap logo

klap AI

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان