معرفی هوش مصنوعی Claude AI

هوش مصنوعی Claude یا کلود یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین هوش مصنوعی‌های جهان است که می‌تواند به بسیاری از پرسش‌های شما پاسخ بدند. این هوش مصنوعی با سه مدل Claude Opus، Claude Sonnet و Claude Haiku و با تکیه بر هوش مصنوعی اساسی یکی از بهترین‌ و البته مفیدترین هوش مصنوعی‌های جهان است.

Claude AI را دوست داشتید؟ به اشتراک بگذارید

سرویس‌های مشابه Claude AI
هوش مصنوعی گروک
هوش مصنوعی گروک یا Grok AI یکی از معروف‌ترین هوش مصنوعی‌های جهان است که زیر نظر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس توسعه داده شده است. این هوش مصنوعی در حال حاضر بر بستر شبکه اجتماعی ایکس کار می‌کند.
هوش مصنوعی Monica
ابزار هوش مصنوعی Monica یک ابزار همه کاره است که برای شما متن می‌نویسد، به سوالات شما پاسخ می‌دهد، ترجمه می‌کند، در اینترنت جستجو می‌کند و هرکاری که یک دستیار مجازی باید انجام دهد را به شما ارائه می‌کند.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

«هوش مصنوعی متن »
هوش مصنوعی متن یا Matn AI یک سرویس ایرانی و فارسی برای تولید محتوای تخصصی و حرفه‌ای و ترجمه حرفه‌ای به فارسی است که به راحتی می‌توانید برای اهداف مختلف از آن استفاده کنید.
هوش مصنوعی Rewin AI ویدیوهای یوتیوب و تیک تاک را به متن تبدیل می‌کند.

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

معرفی و آموزش هوش مصنوعی Claude

قاتل Chat GPT از راه رسید

در شرایطی که ChatGPT  همانند یک غول در دنیای چت‌بات‌ها و دستیارهای هوش مصنوعی و اساساً کل دنیای هوش مصنوعی بود، Claude AI به خوبی و سریع توانسته است به عنوان یک جایگزین قدرتمند برای خود نامی دست و پا کند. بسیاری حتی معتقد هستند که این چت‌بات بهترین چت‌بات حال حاضر جهان است.

در حالی که بحث در مورد قدرت رقابت هوش مصنوعی Chat GPT و Claude بود، با انتشار نسخه 3.5 هوش مصنوعی Claude در همین هفته‌های اخیر، بسیاری این هوش مصنوعی را به عنوان قاتل Chat GPT معرفی می‌کنند.

آشنایی با هوش مصنوعی کلود (Claude AI)

هوش مصنوعی Claude یک چت‌بات است که توسط استارتاپ  Anthropic ساخته شده است که می‌تواند محتوای متنی تولید کند و با کاربران گفتگو کند. احتمالا اگر با Chat GPT یا Google Gemini کار کرده باشید، باید بگوییم Claude هم مشابه آن‌هاست. با این تفاوت که بسیار شبیه انسان با شما صحبت می‌کند.

شاید جالب باشد که بدانید آنتروپیک استارتاپی است که در سال ۲۰۲۱ توسط محققان و پژوهشگران سابق شرکت Open Ai تاسیس شده است. این شرکت که حالا یکی از غول‌های بزرگ دنیای هوش مصنوعی است توانسته بیش از ۶ میلیارد دلار از گوگل و آمازون جذب سرمایه کند.

Anthropic مدعی است که پاسخ‌های Claude به دلیل استفاده از “هوش مصنوعی قانونی” که یک روش آموزشی منحصر به فرد هوش مصنوعی است که در آن اصول اخلاقی خروجی‌های یک مدل را هدایت می‌کند، مفید‌تر و کم ضررتر از سایر ابزارهای هوش مصنوعی است. هدف اعلام شده آنتروپیک این است که هوش مصنوعی Cluade  و سیستم های هوش مصنوعی آینده با سرلوحه قرار دادن مسئولیت، اخلاق و ایمنی کلی «مفید، بی ضرر و صادقانه‌تر» عمل کند.

چت‌بات Claude، با تکیه بر مدل‌های زبانی Claude

وبسایت Claude که از آن استفاده می‌کنیم در واقع یک چت‌بات یا بات مکالمه است که مغز آن مدل‌های بزرگ زبانی claude است. شرکت آنتروپیک تا به حال مدل‌های مختلفی از این مدل بزرگ زبانی را معرفی کرده است که آن‌ها با مدل‌های پیشرفته بعدی خود جایگزین شده‌اند.

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری هستند که از مدل‌ بزرگ زبانی کلاد استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی پرپلکسیتی یکی از این سیستم‌ها است. در ادامه نسل‌ها و مدل‌های مختلف Claude را بررسی می‌کنیم.

عضویت و ساخت حساب کاربری در کلاد + ویدئو

چت بات کلاد یکی از بهترین چت بات‌ها است، اما از آنجایی که برای استفاده از آن نیاز به دریافت پیامک از شماره موبایل خارجی دارید، شاید ثبت نام و ساخت حساب کاربری در آن چند دقیقه ای بیشتر طول بکشد.
برای ساختن حساب کاربری باید به وبسایت این چت بات مراجعه کنید، سپس با ایمیل خود یک حساب کاربری بسازید، پس از آن باید حساب کاربری خود را تائید کنید. تائید حساب کاربری از طریق شماره تماس امکان پذیر است. برای تهیه شماره تماس می‌توانید از شماره‌های مجازی که وبسایت‌های مختلفی ارائه می‌دهند استفاده کنید. به عنوان نمونه وبسایت نامبرلند یکی از این وبسایت‌ها است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

از طریق این وبسایت یک شماره دریافت کنید و در بخش مربوطه در سایت کلاد وارد کنید و سپس پیامک دریافتی را وارد کنید تا حساب کاربری شما ساخته شود. برای کسانی که قبلا به همین روش حساب چت جی‌پی‌تی یا سایر چت بات‌ها را ساخته‌اند، این کار بسیار ساده و روتین است و تنها دو دقیقه زمان می‌برد.

 

 

مدل‌های هوش مصنوعی Claude

هوش مصنوعی کلاد با وجود این که بسیار نوپا و جوان است اما باز هم یک شبه به اینجا نرسیده‌است و مدل‌های مختلفی را توسعه داده و با مدل‌های قبلی جایگزین کرده است تا به نسخه فعلی رسیده است. در ادامه این مدل‌ها را بررسی می‌کنیم.

Claude

Claude 1، اولین نسخه از مدل زبانی بزرگ شرکت آنتروپیک بود. این نسخه در مارچ ۲۰۲۳، کمتر از یک سال و نیم پیش، منتشر شد. این نسخه با وجود این که توانمندی خوبی در تولید متن، درک زبان و استدلال داشت، اما در زمینه‌هایی نظیر ریاضیات، برنامه‌نویسی و استدلال‌‌های پیشرفته ضعف داشت. Claude 1 تنها برای کاربران منتخب در دسترس بود تا با بازخورد‌های کاربران مجدد بهبود داده شود.

Claude Instant

همراه با Claude 1، ورژن سبک‌تر و سریعتری از آن با نام Claude Instant معرفی شد. این مدل تعادلی میان عملکرد و سرعت ایجاد کرد و مناسب کاربردهایی بود که به پاسخ‌های سریعتری احتیاج داشتند. Claude Instant غالبا توسط API و برای برنامه‌های دیگری نظیر Notion و Quora مورد استفاده قرار گرفت.

Claude 2

تنها چهار ماه بعد، آنتروپیک از نسخه Claude 2 رونمایی کرد. برخلاف نسخه قبلی که تنها در اختیار افراد خاص بود، این نسخه از طریق چت‌بات اختصاصی کلاد، در اختیار عموم قرار گرفت.

این نسخه نسبت به نسخه قبلی توان بیشتری در پردازش متن‌ها داشت، همچنین در حوزه‌های ریاضیاتی و برنامه نویسی و استدلال پیشرفته، عملکرد بهتری داشت.

Claude 2.1

این نسخه از Claude توانست میزان توکن را دوبرابر کند که به آن این اجازه را می‌داد که متن‌های طولانی تر را به راحتی پردازش کند و کارهایی مانند خلاصه کردن متن را به خوبی انجام دهد.

Claude 3

claude 3 در مارچ ۲۰۲۴ ( حدود ۴ ماه پیش) منتشر شد. Claude 3 در واقع یک خانواده از مدل‌های زبانی بزرگ به نام Sonnet، Opus و Haiku است. هر کدام از این مدل‌ها برای هدف خاصی طراحی شده‌اند. به صورت کلی Claude 3 نسبت به نسخه قبلی خود توانایی بسیار بیشتری دارد. این ورژن می‌تواند تصاویر و نمودار‌ها را به راحتی درک کند و آن‌ها را تحلیل کند.

هوش مصنوعی Claude

تصویر بالا تفاوت این مدل‌ها ( به همراه مدل sonnet 3.5 که به تازگی منتشر شده است) را به خوبی نشان می‌دهد. هایکو هوش کمی دارد اما هزینه ( بر میلیون توکن) بسیار کمی دارد. Claude 3 Opus هزینه زیادی دارد و هوش بالاتری دارد. Claude 3 sonnet چیزی میان Opus 3 و Haiku 3 است. Claude sonnet 3.5 نیز با ارتقا قابل توجهی، حالا با هزینه کمتر، هوش بیشتری نسبت به Opus 3 دارد.

Claude 3 Opus

Claude 3 Opus یکی از اعضای خانواده Claude 3 است که می‌توان آن را به عنوان باهوش‌ترین مدل در نظر گرفت. این مدل در کار‌های پیچیده شناختی بسیار خوب عمل می‌کند و درکی نزدیک به سطح انسانی دارد. در حوزه‌های مختلفی مانند ریاضیات و استدلال از بسیاری از همتایان خود بهتر عمل می‌کند.

در حال حاضر یکی از مدل‌های زبانی پولی که چت بات کلاد ارائه می‌کند نسخه Claude 3 Opus است. این نسخه را می‌توان همتای نسخه Chat GPT-4 در نظر گرفت. شرکت آنتروپیک ادعا می‌کند که Opus می‌تواند پیام‌های پایان باز و سناریو‌های دیده نشده را با درک انسانی و تسلطی قابل توجه به پیش ببرد و احتمال کمتری دارد پاسخ‌های نادرست ایجاد کند.

 

Claude Sonnet 3

مدل سونت برای برقرای تعادل بین کارایی و سرعت ساخته شده است و آن را برای کارهای سازمانی مناسب می‌کند. این مدل عملکرد مناسبی در حوزه برنامه نویسی و هرکاری که به ترکیبی از سرعت و قدرت نیاز دارد ، ارائه می‌کند.

Claude 3 Haiku

به گفته شرکت آنتروپیک، کلود 3 هایکو سریع‌ترین و جمع‌وجورترین مدل در میان این سه مدل است. Claude 3 Haiku می‌تواند یک مقاله تحقیقاتی پر از داده را با نمودارها و شکل‌های فراوان را  در کمتر از سه ثانیه بخواند و می‌تواند به پرسش‌ها و درخواست های ساده با “سرعت بی نظیر” پاسخ دهد. پس اگر پژوهشگر یا دانشجو هستید. در استفاده از این هوش مصنوعی شک نکنید.

Claude 3.5 Sonnet

در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ (یعنی حدود یک ماه پیش) آنتروپیک از مدل Claude 3.5 sonnet رونمایی کرد. این مدل با هدف افزایش سرعت طراحی شده است.  به گفته شرکت آنتروپیک، سرعت آن دو برابر مدل Claude 3 Opus است. این مدل در انجام کارهای هوشمندی که نیاز به واکنش سریع دارند، مانند بازیابی دانش، بسیار بهتر عمل می‌کند است. این مدل برای تولید متن و نوشته با لحنی که بسیار به انسان شبیه است، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. در نسخه رایگان کلود از این مدل استفاده می‌کنید

Claude 3.5 opus و Claude 3.5 Haiku

در حال حاضر نسخه Claude 3.5 Haiku و claude 3.5 Opus منتشر نشده است و شرکت آنتروپیک اعلام کرده است که اواخر سال جاری از این مدل‌ها نیز رونمایی می‌شود.

هزینه هوش مصنوعی Claude

هوش مصنوعی کلاد یک سرویس فریمیوم است و شما به هم صورت رایگان و هم به صورت پولی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نسخه رایگان

در نسخه رایگان شما به راحتی می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکشین با این هوش مصنوعی چت کنید. همچنین می‌توانید به راحتی در مورد تصاویر و اسنادتان سوال بپرسید. شما در نسخه رایگان از Claude 3.5 Sonnet استفاده می‌کنید.

نسخه Pro

در این نسخه شما از هر سه مدل sonnet، Haiku و Opus ‌می‌توانید استفاده کنید و محدودیت های کمتری نسبت به نسخه رایگان دارید قیمت این نسخه ۲۰ دلار در هر ماه است.

نسخه Team

این نسخه با هزینه ۲۵ دلار در ماه، به شما این امکان را می‌دهد که به صورت گروهی بر روی پروژه‌ها کار کنید و چت‌ها را به اشتراک بگذارید. همچنین در این نسخه محدودیت‌های کمتری نسبت به نسخه Pro دارید.

هوش مصنوعی Claude چگونه کار می‌کند؟

مانند تمام مدل‌های زبانی بزرگ یا LLM ها، هر سه مدل در مجموعه Claude بر روی حجم عظیمی از داده های متنی، از جمله مقالات ویکی‌پدیا، گزارش های خبری و کتاب‌ها آموزش دیدند. هوش مصنوعی کلاد برای یادگیری پیش‌بینی محتمل‌ترین کلمه بعدی در پاسخ‌هایش به روش‌های یادگیری بدون نظارت متکی است.

برای تنظیم دقیق مدل، آنتروپیک از یادگیری تقویتی با بازخورد انسانی (RLHF) استفاده کرده است، فرآیندی که برای اولین بار توسط محققین شرکت OpenAI  ابداع شد تا به مدل‌‌های زبانی بزرگ کمک کند تا متن طبیعی و مفیدتری را با ترکیب راهنمایی‌های انسانی در طی فرآیند تولید کنند.

هوش مصنوعی اساسی یا constitutional AI

چیزی که Claude را از ChatGPT و سایر رقبا متمایز می‌کند، استفاده از هوش مصنوعی اساسی (یا به عبارتی هوش مصنوعی مبتنی بر قوانین اساسی) یا constitutional AI است. در این روش ابتدا به یک مدل هوش مصنوعی فهرستی از اصول یا «قانون اساسی» و نمونه‌هایی از پاسخ‌هایی داده می‌شود که به آن‌ها پایبند هستند یا نیستند. سپس، یک مدل هوش مصنوعی دوم برای ارزیابی اینکه مدل اول چقدر از ساختار خود پیروی می‌کند، استفاده می‌شود و در صورت لزوم پاسخ‌های آن را تصحیح می‌کند.

constitutional AI چیست؟

 

به عنوان مثال، زمانی که محققان آنتروپیک از هوش مصنوعی Claude خواستند که راهکاری ارائه کند تا با استفاده از آن وایفای همسایه را هک کنند، در ابتدا ربات این کار را کرد. اما هنگامی که از آن خواسته شد تا پاسخ اصلی خود را نقد کند و راه‌های «مضر، غیراخلاقی، نژادپرستانه، جنسی، سمی، خطرناک یا غیرقانونی» آن را شناسایی کند، این هوش مصنوعی توسعه‌یافته با قانون اساسی اشاره کرد که هک کردن شبکه وای‌فای همسایه نوعی« تجاوز به حریم خصوصی» و «احتمالاً غیرقانونی» است. سپس از این مدل خواسته شد تا ضمن در نظر گرفتن این انتقاد، پاسخ خود را اصلاح کند، در نتیجه مدل از ارائه راهکار برای هک کردن وایفای همسایه خودداری کرد.

 

هوش مصنوعی Claude در هنگام تصمیم‌گیری برای پاسخ دادن به کاربران، به اعمال قانون اساسی ادامه می‌دهد. اساساً، اصول، سیستم را هدایت می‌کنند که به شیوه‌ای خاص رفتار کند، که به جلوگیری از خروجی‌های سمی، تبعیض‌آمیز یا در غیر این صورت مضر کمک می‌کند.

در واقع شما در هوش مصنوعی Claude با یک هوش اخلاق‌گرا روبرو هستید. هوش مصنوعی‌ای که به قول مدیران آنتروپیک از عمد برای خوب بودن ساخته شده است. بدون شک شرکت آنتروپیک شایسته احترام است.

کاربردهای هوش مصنوعی Claude

هوش مصنوعی Claude به عنوان یک چت‌بات و دستیار مجازی که بر روی مدل‌های زبانی پیشرفته‌ای کار می‌کند، کاربردهای بسیاری خواهد داشت که ما می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

این هوش مصنوعی قدرت استدلال بالایی دارد و به خوبی می‌توان از این قدرت برای حل مسايل و تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات کمک گرفت. شما به راحتی می‌توانید فایل‌های PDF یا عکس را آپلود کنید تا این هوش مصنوعی به صورت تعاملی به شما کمک کند دانشی که به آن نیاز دارید را از دل آن‌ها استخراح کنید.

تولید محتوا

این هوش مصنوعی زبانی بسیار انسانی دارد، از همین رو به خوبی می‌توانید از آن برای کارهای تولید محتوا و نوشتن مقالات برای وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده کنید. این هوش مصنوعی یکی از انسانی‌ترین هوش مصنوعی‌های موجود در جهان است.

پشتیبانی مشتریان

اگر به دنبال آن هستید که از یک هوش مصنوعی برای پشتیبانی مشتریان شرکت و یا بیزنسل خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از Claude استفاده کنید. این هوش مصنوعی قدرت بالایی در استدلال و راهنمایی مشتریان خواهد داشت و همجنین زبان آن بسیار انسانی است.

برنامه نویسی

اگر برنامه نویس هستید، این هوش مصنوعی می‌تواند به شما در نوشتن یک کد مناسب کمک کند. Claude میتواند باگ‌های کد‌‌های شما را بگیرد و شما را راهنمایی کند.

خلاصه سازی متن

این هوش مصنوعی توانایی بالایی در خلاصه کردن متن‌های طولانی به شکلی که مهمترین بخش‌ها را بگوید و از گفتن موارد بی اهمیت خود داری کند دارد.

 

در یک نگاه

هوش مصنوعی Claude یکی از قدرتمند‌ترین مدل‌های زبانی بزرگ حال حاضر جهان است. این هوش مصنوعی که عمری کمتر از دو سال دارد توانسته در بسیاری از حوزه‌ها با هوش مصنوعی Chat GPT رقابت کند و در بسیاری از آن حوزه‌ها آن را شکست دهد. این هوش مصنوعی با تکیه بر constitutional AI می‌تواند از ارائه پاسخ‌های غیر اخلاقی جلوگیری کند، از همین رو یکی از مفید‌ترین و سالم‌ترین هوش مصنوعی‌های جهان است.

قطعا این هوش مصنوعی نقش پر رنگی در آینده هوش مصنوعی جهان خواهد داشت.

 

 

جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی در تلگرام نکست مایند

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس‌های مشابه Claude AI
هوش مصنوعی گروک
هوش مصنوعی گروک یا Grok AI یکی از معروف‌ترین هوش مصنوعی‌های جهان است که زیر نظر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس توسعه داده شده است. این هوش مصنوعی در حال حاضر بر بستر شبکه اجتماعی ایکس کار می‌کند.
هوش مصنوعی Monica
ابزار هوش مصنوعی Monica یک ابزار همه کاره است که برای شما متن می‌نویسد، به سوالات شما پاسخ می‌دهد، ترجمه می‌کند، در اینترنت جستجو می‌کند و هرکاری که یک دستیار مجازی باید انجام دهد را به شما ارائه می‌کند.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

«هوش مصنوعی متن »
هوش مصنوعی متن یا Matn AI یک سرویس ایرانی و فارسی برای تولید محتوای تخصصی و حرفه‌ای و ترجمه حرفه‌ای به فارسی است که به راحتی می‌توانید برای اهداف مختلف از آن استفاده کنید.
هوش مصنوعی Rewin AI ویدیوهای یوتیوب و تیک تاک را به متن تبدیل می‌کند.

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان