معرفی هوش مصنوعی CAD with AI

هوش مصنوعی CAD with AI یک ابزار جذاب است که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های سه بعدی حرفه‌ای و دقیق ایجاد کنید. اگر دوست دارید که یک قطعه را طراحی کنید اما کار با نرم افزارهای تخصصی را بلد نیستید، یا حتی سیستم قوی‌ای برای پردازش آن‌ها ندارید، این هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند.

CAD with AI را دوست داشتید؟ به اشتراک بگذارید

سرویس‌های مشابه CAD with AI
هیچ داده ای یافت نشد

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

هوش مصنوعی CAD with AI برای طراجی سه بعدی

با هوش مصنوعی فایل‌های سه بعدی طراحی کنید. «طراحی به کمک کامپیوتر» یا همان CAD یکی از قابلیت‌های جذاب جهان صنعتی و پیشرفته ماست. کامپیوتر‌ها به ما اجازه دادند به راحتی نقشه‌ها را طراحی کنیم و سپس حتی به وسیله ماشین‌های CNC و یا پرینتر‌های سه بعدی آن‌ها را بسازیم. نرم افزارهای بسیاری برای طراحی با کامپیوتر وجود دارد. سالیدورکس، کتیا و … از ابزارهایی هستند که می‌تواند از آن‌ها استفاده کنید. حالا هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند طراحی سه بعدی داشته باشید. هوش مصنوعی CAD with AI ابزاری است که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

هوش مصنوعی CAD with AI ابزاری برای طراحی سه بعدی

طراحی سه بعدی یکی از کارهایی است که مهندسین، طراحان، دانشجویان و … فراخور شغل یا رشته تحصیلی‌شان همیشه انجام می‌دهند. در صنایع و کارهای تخصصی، ترسیم این قطعات به شدت پیچیده و نیازمند اصول مهندسی است. اما افراد بسیاری نیز هستند که دوست دارند یک فایل سه بعدی طراحی کنند اما کار با ابزارها را به خوبی بلد نیستند. هوش مصنوعی CAD with AI به آن‌ها کمک می‌کند تنها با نوشتن و توصیف طرح سه بعدی خود، فایل سه بعدی آن را بسازند.

طراحی سه بعدی مرحله به مرحله با هوش مصنوعی CAD with AI

کار با هوش مصنوعی CAD with AI بسیار ساده است. شما در ابتدا می‌نویسید که چه چیزی می‌‌خواهید، به عنوان مثال شما می‌گویید «یک لوله به قطر بیرونی ۳۰ میلیمتر و قطر داخلی ۵ میلیمتر که به صورت تدریجی قطر داخلی افزایش می‌یابد و به ۲۰ میلیمتر می‌رسد و طول این استوانه ۲۰ سانتیمتر است» می‌خواهید و گزینه Generate را می‌زنید.

بعد از چند ثانیه رندرینگ، این هوش مصنوعی طرح اولیه را برای شما ترسیم می‌کند. شما می‌توانید خروجی را در طرح زیر ببینید.

طراحی سه بعدی با هوش مصنوعی

همانطور که مشاهده می‌کنید، پس از این که رندر اول گرفته شد و لوله برای شما ترسیم شد، در باکس پایین و سمت راست می‌توانید واحد‌ها و ابعاد را ببینید و تغییر بدهید، او بر اساس توصیف شما، پس از طراجی، همه این واحدها را ایجاد می‌کند و شما می‌توانید به صورت دستی آن‌ها را تغییر دهید.

حالا می‌خواهید تغییر دیگری ایجاد کنید؟ کافیست دوباره متن را بنویسید. تا تغییر در طرح سه بعدی شما ایجاد شود. به همین سادگی

هوش مصنوعی CAD with AI ابزاری جذاب برای مهندسان

البته باید بگویم این ابزار همچنان برای طراحی‌های پیچیده و کارهای دقیق مهندسی چندان مناسب نیست. اما برای طراحی بسیاری از قطعات بسیار کاربردی است. همچنین بسیاری از متخصصی راحت تر هستند که با تسلط خودشان بر نرم افزارهایی مثل Catia و solidworks کار را به راحتی جلو ببرند، تا بخواند به صورت متنی توصیف کنند، زیرا گاهی توصیف کردن بسیار سخت می‌شود.

اما با این وجود، هوش مصنوعی CAD with AI کاربردهای بسیاری می‌تواند داشته باشد، مثل زمانی که نرم افزار دم دستتان نیست و می‌خواهید سریع یک فایل سه بعدی بسازید. یا مثلا برای کسانی که نمی‌توانند به خوبی با این نرم افزارها کار کنند اما دوست دارند فایل‌‌های سه بعدی خود را ایجاد کنند.

یک هوش مصنوعی جذاب برای دنیای پرینتر‌های سه بعدی

پرینتر‌های سه بعدی یکی از فناوری‌‌های جذاب دنیای ما هستند که به ما امکان می‌دهند طرح‌های سه بعدی خود را بسازیم. اگر شما یک پرینتر سه بعدی داشته باشید، تنها به یک طرح اولیه سه بعدی و کمی ماده اولیه نیاز دارید تا پس از مدتی، قطعه‌ای که می‌خواهید را در دستانتان لمس کنید. حالا تصور کنید به جای این که بخواهید با نرم افزار طراحی کنید، کافیست به هوش مصنوعی CAD with AI بگویید که یک گلدان می‌خواهید که در اطرافش چهره یک گرگ به صورت برجسته وجود دارد. این هوش مصنوعی طرح سه بعدی را می‌کشد، شما هرجا که نیاز به اصلاح بود را اصلاح می‌کنید و تمام.

حالا کافیست از طریق همین سایت از طرح خود یک خروجی STL بگیرید و وارد نرم افزار اسلایسر کنید و به راحتی بعد از آن پرینت خود را انجام دهید. احتمالا این ابزار هم خلاقیت شما را چندین برابر می‌کند و هم سرعت کار شما را.

کاربردی اما پولی و نسبتا گران

هوش مصنوعی CAD with AI ابزار بسیار جذابی است. اما نمی‌توانید به رایگان از آن استفاده کنید. هرچند می‌توانید در ابتدا چند باری از آن استفاده کنید، اما برای استفاده کامل از آن باید هزینه بپردازید. در واقع شما باید Credit تهیه کنید. و به ازای میزان مصرف شما از اعتبار شما کم می‌شود. به عنوان نمونه هر خروجی STL در حدود ۹۰ سنت هزینه دارد و هر بار که با هوش مصنوعی یک طرح می‌سازید باید ۲۰ سنت پرداخت کنید که با توجه به قیمت بالای دلار در ایران این هزینه می‌تواند گران قیمت باشد.

البته این گرانی قیمت تنها برای ما ایرانی هاست که متاسفانه از نرم افزارهای گرانقیمت طراحی می‌توانیم به رایگان استفاده کینم. اگر هزینه خرید نرم افزار اورجینال را بخواهیم با هزینه اشتراک و استفاده از این هوش مصنوعی بخواهیم مقایسه کنیم، شاید چندان هم گران به نظر نرسد.

هوش مصنوعی CAD with AI، تلفیق هنر، مهندسی و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی CAD with AI صرفا یک وبسایت برای طراحی سه بعدی نیست، صرفا یک هوش مصنوعی نیز نیست، بلکه تلفیقی از همه این موارد است که می‌تواند به شما کمک کند خلاقیت خود را در مهندسی پیاده کنید. احتمالا اگر یک پرینتر سه بعدی داشته باشید، حتی یک پرینتر FDM ساده، احتمالا اشتراک این وبسایت می‌تواند جذاب‌ترین هدیه‌ای باشد که می‌توانید دریافت کنید.

 

سوالات پرتکرار در مورد CAD with AI

بله، اگر بتوانید به همان طریقی که در ذهن دارید به خوبی توصیف کنید. اگر بتوانید به درستی توصیف کنید، می‌تواند طراحی را که می‌خواهید دریافت کنید.
بله، اما در نسخه پولی. شما به راحتی می‌توانید خروجی STL بگیرید و از آن برای چاپ سه بعدی یا سایر روش‌های ساخت با کامپیوتر یا CAM استفاده کنید.

CAD with AI را دوست داشتید؟ به اشتراک بگذارید

جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی در تلگرام نکست مایند

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس‌های مشابه CAD with AI
هوش مصنوعی CAD with AI برای طراجی سه بعدی
هوش مصنوعی CAD with AI یک ابزار جذاب است که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های سه بعدی حرفه‌ای و دقیق ایجاد کنید. اگر دوست دارید که یک قطعه را طراحی کنید اما کار با نرم افزارهای تخصصی را بلد نیستید، یا حتی سیستم قوی‌ای برای پردازش آن‌ها ندارید، این هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند.

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان