معرفی هوش مصنوعی Perplexity AI

Perplexity AI موتور جستجویی که به سوالات پیچیده پاسخ های دقیق و همراه با ذکر منابع و رفرنس‌ها می‌دهد. اگر پژوهشگر هستید بدون شک پرپلکسیتی یک ابزار کاربردی برای شما خواهد بود.

Perplexity AI را دوست داشتید؟ به اشتراک بگذارید

سرویس‌های مشابه Perplexity AI
هوش مصنوعی گروک
هوش مصنوعی گروک یا Grok AI یکی از معروف‌ترین هوش مصنوعی‌های جهان است که زیر نظر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس توسعه داده شده است. این هوش مصنوعی در حال حاضر بر بستر شبکه اجتماعی ایکس کار می‌کند.
هوش مصنوعی Iris.ai یک دستیار پژوهشی برای دانشجویان و پژوهشگران است که امکان دسترسی به مقالات و دسته‌بندی و خلاصه نویسی آن‌ها را فراهم می‌کند. می‌توانید از مقالات سوال بپرسید و جواب دریافت کنید.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

هوش مصنوعی Monica
ابزار هوش مصنوعی Monica یک ابزار همه کاره است که برای شما متن می‌نویسد، به سوالات شما پاسخ می‌دهد، ترجمه می‌کند، در اینترنت جستجو می‌کند و هرکاری که یک دستیار مجازی باید انجام دهد را به شما ارائه می‌کند.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

هوش مصنوعی BIT.ai
Bit AI یک ابزار مدیریت اسناد با هوش مصنوعی است که می‌تواند عملکرد و بهره‌وری شما به صورت فردی و هم به صورت تیمی افزایش دهد. اگر به دنبال آن هستید که استارتاپ یا تیم پژوهشی خود را بهتر مدیریت کنید، این هوش مصنوعی را حتما در نظر داشته باشید.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

هوش مصنوعی پرپلکسیتی ( Perplexity AI ) بدون شک یکی از سرویس‌های هوش مصنوعی است که اگر از آن استفاده کنید دیگر نمی‌توانید آن را رها کنید. امروزه ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری در جهان وجود دارد { برای آشنایی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی جهان اینجا کلیک کنید. } اما بدون شک پرپلکسیتی یکی از بهترین ابزارهاست.

کافیست چندبار از این هوش مصنوعی استفاده کنید، تا پس از مدتی برای سوالات خود به سراغ گوگل هم نروید. در این پست هوش این هوش مصنوعی را که هم برای کاربردهای شخصی و هم برای کاربردهای حرفه‌ای مناسب است را به شما معرفی می‌کنیم. تا انتهای این مقاله با نکست مایند همراه باشید.

معرفی هوش مصنوعی پرپلکسیتی(Perplexity AI)

پرپلکسیتی (perplexity AI) یک موتور جستجوی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است که از مدل‌های زبان بزرگ (Large Language Model یا LLM)  برای پاسخ دادن به سوالات شما استفاده می‌کند.

این پلتفرم از مدل‌های GPT-3.5 شرکت OpenAI و موتور جستجوی بینگ شرکت مایکروسافت استفاده می‌کند تا نتایج جستجو را خلاصه کرده و به کاربران پاسخ‌هایی به همراه منبع و رفرنس ارائه دهد. این موضوعی است که مشهورترین هوش مصنوعی جهان یعنی Chat GPT به راحتی به شما نمی‌دهند.

در واقع تصور کنید یک سوال ذهن شما را درگیر کرده است، شاید تا قبل از پرپلکسیتی، گوگل اولین جایی بوده است که به آن مراجعه می‌کردید. اما حالا هوش مصنوعی پرپلکسیتی کار شما را بسیار ساده کرده است. در حالی که در گوگل شما باید به صورت کلید واژه‌ای یا با یک عبارت کوتاه جستجوی خود را انجام دهید، در این جا می‌توانید هر مقدار که می‌خواهید سوال خود را توضیح دهید. و در نهایت این هوش مصنوعی فوق العاده دقیقا همان چیزی را که می‌خواهید برای شما می ‌آورد.

قدرت هوش مصنوعی پرپلکسیتی این است که می‌توانید به آن بگویید از چه نوع منابعی پاسخ شما را پیدا کند. آیا پژوهشگر هستید و میخواهید تنها از مقالات علمی معتبر به سوال شما پاسخ دهد؟ یا می‌خواهید از میان ویدیوهای یوتیوب به شما پاسخ دهد؟ یا جستجوی وب؟ یا حتی محتوای سایت ردیت؟

Perplexity یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای پژوهشگران و دانشجویان است!

هوش مصنوعی برای پژوهشگران یک معجزه است. امروزه ابزارهای هوش مصنوعی به محققین کمک می‌کنند تا به راحتی در دریای مقالات علمی سفر کنند و هرچه را که می‌خواهند بدست آورند. نوشتن پیشینه پژوهش، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز برای بخش‌های پایان نامه و مقالات علمی و … از جمله کارهایی است که با هوش مصنوعی می‌توان انجام داد.

هوش مصنوعی پرپلکسیتی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، هوش مصنوعی پرپلکسیتی می‌تواند با متمرکز شدن بر مقالات آکادمیک، به سوالات شما پاسخ علمی همراه با رفرنس بدهد. علاوه بر آن شما لینک آن مقالات را نیز در صفحه خواهید دید که می‌توانید به سادگی برای بررسی به آن مقالات مراجعه کنید.

این ویژگی هوش مصنوعی پرپلکسیتی را به یک ابزار کاربردی و حرفه‌ای برای پژوهشگران و دانشجویان تبدیل کرده است.

ویژگی‌ها و مزایای فوق العاده پرپلکسیتی

هوش مصنوعی Perplexity  دقت و کارایی بسیار بالایی دارد. این پلتفرم از چندین ویژگی پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کند و یک راهکار قابل اعتماد به وجود آورده است.

رابط کاربری ساده این هوش مصنوعی بسیار جذاب است. حتی برای استفاده از آن نیاز به عضویت هم ندارید. اما پیشنهاد می‌شود که یک حساب کاربری بسازید تا به تاریخچه‌ی سوالات و چت‌های خود دسترسی داشته باشید. حتی برای این هوش مصنوعی نیاز به فیلتر‌شکن هم نیست. این هوش مصنوعی با ارائه اطلاعات در لحظه عملکرد بسیار بهتری از Chat GPT دارد.

 

هوش مصنوعی پرپلکسیتی(perplexity AI) برای چه کسانی مناسب است؟

این هوش مصنوعی برای همه کاربرد دارد. در واقع می‌توانید آن را جایگزین موتورهای جستجوی معروف نظیر گوگل کنید. او به سوال شما پاسخ می‌دهد و هیچ حرفی را بدون رفرنس نمی‌زند.

در واقع اگر شما نیاز به آمار و ارقام علمی دارید؟ به راحتی می‌توانید هر آنچیزی را که می‌خواهید از پرپلکسیتی بپرسید.

این هوش مصنوعی برای همگان مفید است.

آموزش استفاده از Perplexity

شما حتی برای استفاده از این هوش مصنوعی نیاز به آموزش هم ندارید. بدون شک ساده ترین ابزار هوش مصنوعی در جهان است.

تنها کافیست وارد وبسایت این هوش مصنوعی به آدرس www.perplexity.ai شوید و در باکس وسط صفحه سوال خود را بپرسید.
در پایین باکس با کلیک بر روی گزینه « focus » می‌‌توانید مشخص کنید که برای پاسخ به سوالات شما از چه منبعی استفاده کند.

همچنین با کلیک بر گزینه « attach » می‌توانید فایل خود را بارگذاری کنید تا بر اساس فایل شما به سوالات شما پاسخ دهد.

 

PRO search در پرپلکسیتی

در حالت عادی شما به صورت نامحدود می‌توانید از وبسایت پرپلکسیتی سوالات خود را بپرسید و پاسخ‌های جذاب بگیرید. اما اگر می‌خواهید پاسخ‌های جذاب‌تر بگیرید می‌توانید Pro Search را فعال کنید.

pro search

Pro Search در پرپلکسیتی به شما پاسخ‌هایی با دقت بیشتر، با تکیه بر منابع بیشتر و همچنین متن‌هایی طولانی‌تر می‌دهد. در جستجوهای معمولی، perplexity از ۵ منبع برای پاسخ دادن به سوالات شما استفاده می‌کند. اما در Pro Search شما تعداد بیشتری منبع در اختیار خواهید داشت. همچنین در این حالت به شما تصاویر و نمایش گرافیکی بهتر ارائه خواهد داد و در مجموعه یک تجربه جذاب خواهید داشت.

شما در نسخه رایگان در هر روز می‌توانید پنج pro search داشته باشید. تنها کافیست که هنگامی که متن خود را وارد می‌کنید، دکمه Pro را در سمت راست باکس جستجو فعال کنید. اگر بیشتر می‌خواهید باید اشتراک پرو تهیه کنید تا روزی ۶۰۰ pro search در اختیار داشته باشید.

 

پرپلکسیتی ایده‌ای را به Open AI داد.

مدتی قبل، شرکت Open AI از موتور جستجوی خود به نام سرچ جی‌پی‌تی به صورت آزمایشی رونمایی کرد. در حال حاضر این موتور جستجو در دسترس عموم قرار نگرفته است اما ایده آن چیزی تقریبا شبیه پرپلکسیتی است. تصاویر و ویدئوهایی که Open AI از موتور جستجوی خود نشان داده است شباهت بسیار آن به ایده پرپلکسیتی را نشان می‌دهد. البته منظور ما این نیست که Open AI از پرپلکسیتی این ایده را گرفته است، اما باید ریشه این ایده را در موتورهای جستجوی هوشمند نظیر پرپلکسیتی دید. به هر حال دنیای آینده هم با پرپلکسیتی و هم با سرچ جی‌پی‌تی جذاب‌تر می‌شود.

قیمت هزینه استفاده از پرپلکسیتی

شاید باورتان نشود که شما به صورت نامحدود و با کیفیت بسیار عالی می‌توانید از هوش مصنوعی پرپلکسیتی استفاده کنید. بدون هیچ هزینه‌ای و به صورت نامحدود.

اما پرپلکسیتی نسخه پرو نیز دارد . در نسخه Pro، شما می‌توانید از  chat GPT 4.0،  claude 3.0 و … استفاده کنید. در این نسخه شما می‌توانید روزانه ۶۰۰ پرسش حرفه‌ای استفاده کنید ( پرسش حرفه‌ای یک معجزه برای پژوهشگران است). حتی می‌توانید برای برخی از پرسش های خود پاسخ‌های تصویری تهیه کنید. تصور کنید که می‌تواند نمودار ها و اشکالی که برای پایان نامه خود نیاز دارید را به راحتی بر اساس مقالات علمی برای شما تهیه کند.

قیمت نسخه pro  ماهیانه ۲۰ دلار است که اگر یک پژوهشگر حرفه‌‌ای هستید بدون شک ارزش خرید را دارد.

 

هوش مصنوعی Perplexity در یک نگاه

پرپلکسیتی یکی از بهترین و ساده ترین سرویس‌های هوش مصنوعی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این هوش مصنوعی به سادگی به سوالات شما پاسخ می‌دهد و همچنین منابع و رفرنس‌های مورد نیاز را ارائه می‌کند.

ویژگی فوق‌العاده این هوش مصنوعی این است که هم رایگان است، حتی نیاز به ثبت‌نام هم ندارد ( البته برای ذحیره چت‌ها و سوالات خود می‌توانید با یک کلیک و با حساب گوگل خود وارد شوید) و شاید مهم این است که برای استفاده از آن در ایران هیچ محدودیتی وجود ندارد و به راحتی می‌‌توانید از آن استفاده کنید.
اگر پژوهشگر هستید بدون شک هوش مصنوعی پرپلکسیتی بهترین گزینه برای شما است.

سوالات پرتکرار در مورد Perplexity AI

پرپلکسیتی یک سرویس فریمیوم است. شما می‌توانید به صورت آزاد و رایگان از آن استفاده کنید اما برای سرویس‌های پیشرفته‌تر نظیر Pro Search باید نسخه پولی را تهیه کنید. در حالت رایگان شما بدون محدودیت می‌توانید از quick search استفاده کنید و در روز ۵ پرو سرچ دارید. اما در نسخه پولی این محدودیت برداشته می‌شود.
پرپلکسیتی در نسخه رایگان از مدل استاندارد خود استفاده می‌کند اما در نسخه Pro شما می‌توانید از مدل‌های بزرگ زبانی نظیر GPT-4.0 ، Claude و .. استفاده کنید.
خیر، دسترسی به این سایت کاملا آزاد و ساده است و هیچ محدودیتی وجود ندارد.
بله، این هوش مصنوعی هیچ مشکلی با زبان فارسی ندارد و به خوبی، حتی در امور پژوهشی می‌توانید از آن استفاده کنید.
بله. پرپلکسیتی به شما اجازه می‌دهد که به راحتی فایل‌های خود را آپلود کنید و از آن‌ها به عنوان منبع استفاده کنید.

Perplexity AI را دوست داشتید؟ به اشتراک بگذارید

جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی در تلگرام نکست مایند

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس‌های مشابه Perplexity AI
هوش مصنوعی گروک
هوش مصنوعی گروک یا Grok AI یکی از معروف‌ترین هوش مصنوعی‌های جهان است که زیر نظر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس توسعه داده شده است. این هوش مصنوعی در حال حاضر بر بستر شبکه اجتماعی ایکس کار می‌کند.
هوش مصنوعی Iris.ai یک دستیار پژوهشی برای دانشجویان و پژوهشگران است که امکان دسترسی به مقالات و دسته‌بندی و خلاصه نویسی آن‌ها را فراهم می‌کند. می‌توانید از مقالات سوال بپرسید و جواب دریافت کنید.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

هوش مصنوعی Monica
ابزار هوش مصنوعی Monica یک ابزار همه کاره است که برای شما متن می‌نویسد، به سوالات شما پاسخ می‌دهد، ترجمه می‌کند، در اینترنت جستجو می‌کند و هرکاری که یک دستیار مجازی باید انجام دهد را به شما ارائه می‌کند.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

هوش مصنوعی BIT.ai
Bit AI یک ابزار مدیریت اسناد با هوش مصنوعی است که می‌تواند عملکرد و بهره‌وری شما به صورت فردی و هم به صورت تیمی افزایش دهد. اگر به دنبال آن هستید که استارتاپ یا تیم پژوهشی خود را بهتر مدیریت کنید، این هوش مصنوعی را حتما در نظر داشته باشید.

||

رایگان و پولی (فریمیوم)

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

آیا می‌خواهید ۹ ابزار هوش مصنوعی برتر جهان را با هم یاد بگیرید؟

۴۱۵ دقیقه ویدئو آموزشی، تنها ۴۲۰ هزار تومان