KPMG استرالیا: اولین سازمان دارای گواهینامه سیستم مدیریت هوش مصنوعی در جهان

KPMG استرالیا به عنوان اولین سازمان جهان موفق به دریافت گواهینامه مدیریت هوش مصنوعی بر اساس استاندارد جهانی ISO 42001 شد. این گواهینامه نشان‌دهنده تعهد این شرکت به استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی است. این اقدام می‌تواند راه را برای سازمان‌های دیگر جهت مدیریت بهتر فناوری AI هموار کند.

KPMG استرالیا به عنوان اولین سازمان در جهان موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت هوش مصنوعی از موسسه BSI شد. این گواهینامه بر اساس استاندارد جهانی BS ISO/IEC 42001 اعطا شده که هدف آن ایجاد چارچوبی برای مدیریت ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی و افزایش اعتماد عمومی به این فناوری است.

این استاندارد بین‌المللی برای کمک به سازمان‌ها در استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی طراحی شده است. موضوعات مهمی همچون تصمیم‌گیری خودکار و غیر شفاف و استفاده از یادگیری ماشین به جای منطق کدگذاری شده توسط انسان در سیستم‌ها از جمله محورهای اصلی این استاندارد هستند.

مانوئلا گازارد، رئیس خدمات نظارتی BSI، در این رابطه گفه است: «هوش مصنوعی توانایی ایجاد تغییرات گسترده در زندگی بشر را دارد، اما بهره‌مندی از مزایای آن نیازمند وجود چارچوب‌های ایمنی و اخلاقی است. KPMG استرالیا با دستیابی به این گواهینامه نشان داده که استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده و این گامی مهم به سوی مدیریت مسئولانه این فناوری در سطح جهانی است.»

این استاندارد که کمتر از یک سال پیش در انگلستان منتشر شد، راهنمایی برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا سیستم مدیریت هوش مصنوعی خود را به طور مستمر بهبود بخشند. همچنین این استاندارد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ارزیابی‌های ریسک مبتنی بر تأثیرات هوش مصنوعی را انجام دهند و اقدامات کنترل و مدیریت ریسک را برای محصولات و خدمات هوش مصنوعی داخلی و خارجی خود پیاده‌سازی کنند.

گازارد همچنین افزود: «گواهینامه به سازمان‌ها اطمینان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در محصولات و خدماتشان به شکلی امن و مسئولانه صورت می‌گیرد. این امر به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا از هوش مصنوعی برای تسریع پیشرفت به سوی آینده‌ای بهتر و پایدار استفاده کنند.»

KPMG استرالیا پس از انتشار استاندارد ISO 42001 در فوریه 2024، تیمی تخصصی تشکیل داد تا فرآیند دریافت این گواهینامه را آغاز کند. این فرآیند شامل بررسی دقیق شیوه‌های مدیریت هوش مصنوعی، از جمله نظارت‌ها، مدیریت پروژه‌ها و تعبیه اصول AI مورد اعتماد در عملکرد روزمره کارکنان این شرکت بود.

جان مانلی، مدیر ارشد دیجیتال KPMG استرالیا، در این باره گفت: «هوش مصنوعی می‌تواند چالش‌های پیچیده را حل کند و امکانات جدیدی برای رشد ایجاد کند. ما متعهدیم که به مشتریانمان کمک کنیم این فناوری را به شیوه‌ای اخلاقی و قابل اعتماد به کار بگیرند و از آن برای افزایش بهره‌وری و نوآوری استفاده کنند.»

این گواهینامه نه تنها نشان‌دهنده توانمندی KPMG استرالیا در زمینه مدیریت هوش مصنوعی است، بلکه تعهد این شرکت به بهبود مداوم و ایجاد راهکارهای هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه را تأیید می‌کند.

جدیدترین خبرها

متا آزمایش تراشه‌های هوش مصنوعی خودش را آغاز کرد.

استونی، چت جی‌پی‌تی را به مدارس خواهد آورد.

قرار داد ۵ ساله OpenAI با Core weave به ارزش ۱۱.۹ میلیارد دلار

امارات به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش بارش باران

ایلان ماسک می‌خواهد Open AI را بخرد.

نشت هوش مصنوعی در پاریس؛ AI Summit در فرانسه میزبان بزرگان هوش مصنوعی

جدیدترین مقالات
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

لوگو هوش مصنوعی Wan

wan

Manus AI

Make.com

Le Chat

OmniHuman

Janus Pro

Kinetix

DragGan

openrouter.ai

operator

Storm

Pika Art

Openmagic

Mokker AI

لوگو دیپ سیک

DeepSeek

Buffer AI

Mapify

Gravitywrite

لوگو نوتبوک ال ام

NotebookLM

zipwp

writi.io

Vidalgo

ChatBA

Levels.fyi

مشاور هوشمند اینوآپ

Lensgo

Learn About AI

PDF.ai

Magai

Remini

BetterPic

OpenArt

Maestra

Heights AI

Deciphr

Vidnoz

Followr

Dante

Visme

ContentShake

Koala AI

Soundverse

Guidejar

Coda AI

Biread

Hypernatural

Liner

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief