همانطور که هوش مصنوعی راه خود را به زندگی روزمره میپیوندد، بچههای چینی از طریق یک رسانه تا حدی غیرمنتظره از این فناوری استقبال میکنند: ساعتهای هوشمند. «کتاب آبی جوانان: گزارش استفاده از اینترنت خردسالان چینی 2024» که توسط مؤسسه روزنامهنگاری و ارتباطات آکادمی علوم اجتماعی چین منتشر شده است، نشان میدهد که بیش از 45 درصد از خردسالان مورد بررسی حداقل یک بار از یک محصول مجهز به هوش مصنوعی استفاده کردهاند. . در شهرها، 20.5 درصد از کودکان زیر سن قانونی از دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی استفاده می کنند، در مقایسه با 8.1 درصد در مناطق روستایی.
همانطور که توسط Sixth Tone گزارش شده است، افزایش استفاده از ابزارهای پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی برای کودکان در پی سرکوب دولت برای تماشای نمایشگر برای کودکان زیر سن قانونی است. ممنوعیت تلفن در مدارس چین والدین را به سمت ساعتهای هوشمند سوق میدهد، بهویژه ساعتهایی که برند Xiaotiancai یا «نابغه کوچک» هستند. این دستگاهها علاوه بر اینکه به والدین اجازه میدهند با بچهها تماس بگیرند و مکان، علائم حیاتی و وضعیت عاطفی آنها را ردیابی کنند، دارای برنامههای هوش مصنوعی بومی هستند، مانند برنامهای که پیامهای متنی را به نقاشی تبدیل میکند، و یک بازی که از چتباتها برای تعامل با شخصیتها استفاده میکند.
این روند منعکس کننده تحولات جهانی در پوشیدنی های یکپارچه با هوش مصنوعی است، از جمله تلاش مستمر متا برای تولید عینک های هوشمند. از آنجایی که آزمایشها با سختافزار اختصاصی هوش مصنوعی در سراسر جهان گسترش مییابد، تجربه چین با ساعتهای هوشمند برای کودکان میتواند بینشهای ارزشمندی را در مورد چگونگی پذیرش و تعامل نسلهای جوان با هوش مصنوعی ارائه دهد.