نقش هوش مصنوعی در بلک فرایدی (Black Friday) سال ۲۰۲۴

مدت زمان مطالعه 4 دقیقه
بلک فرایدی یکی از روزهای مهم در تجارت الکترونیک است. امسال بلک فرایدی یک بازیگر کلیدی دارد و آن هوش منصوعی است. در این مقاله به بررسی نقش هوش منصوعی در بلک فرایدی می‌پردازیم تا ببینیم چگونه این مناسبت با این فناوری پیوند خورده است

در این مقاله می‌خوانید

بلک فرایدی یا جمعه سیاه روزی است که هر سال پس از جشن شکرگزاری در ایالات متحده برگزار می‌شود و آغاز فصل خرید کریسمس به شمار می‌آید. در این روز، فروشگاه‌ها تخفیف‌های گسترده‌ای روی محصولات خود ارائه می‌دهند و خریداران برای بهره‌بردن از این تخفیف‌ها به فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند.

در سال‌های اخیر، خرید آنلاین در بلک فرایدی نیز بسیار رایج شده و خریداران می‌توانند از راحتی خانه به تخفیف‌های ویژه دسترسی پیدا کنند. این روز به یکی از مهم‌ترین رویدادهای خرید در سراسر جهان تبدیل شده است. با این حال سال ۲۰۲۴ با سال‌های قبل تفاوت‌هایی دارد و آن نقش آفرینی هوش مصنوعی در بلک فرایدی است.

طبق نظرسنجی از 2000 مصرف‌کننده آمریکایی، ابزارهای هوش مصنوعی به خریداران کمک می‌کنند تا تصمیمات بهتری برای خرید در بلک فرایدی بگیرند. نتایج نشان می‌دهد که بلک فرایدی در سال 2024 به اندازه سال گذشته موفق خواهد بود. میزان هزینه‌ها و مشارکت مشابه سال 2023 پیش‌بینی می‌شود، سالی که رکورد خرید مصرف‌کنندگان ثبت شد. تفاوت اصلی امسال، افزایش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای خرید است.

اعتماد به هوش مصنوعی در بین خریداران

بیش از 44٪ از آمریکایی‌هایی که قصد خرید در بلک فرایدی دارند، برنامه‌ریزی کرده‌اند از دستیارهای خرید هوش مصنوعی استفاده کنند. 48٪ دیگر نیز از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT برای دریافت اطلاعات و الهام گرفتن استفاده خواهند کرد. حدود 40٪ از این افراد به ابزارهای هوش مصنوعی اعتماد کامل دارند.

نسل هزاره بیشترین علاقه را به استفاده از این ابزارها نشان می‌دهند. 22٪ آن‌ها به احتمال زیاد از دستیار خرید هوش مصنوعی و 21٪ از ابزارهای مولد استفاده خواهند کرد.

کاربردهای هوش مصنوعی در بلک فرایدی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در بلک فرایدی، تحقیق درباره قیمت‌هاست. 56٪ از کاربران هوش مصنوعی از آن برای یافتن بهترین قیمت استفاده می‌کنند. نزدیک به 50٪ از خریداران نیز از این فناوری برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کمک می‌گیرند.

نقثهوش مصنوعی در بلک فرایدی

برای خریدارانی که می‌دانند چه چیزی می‌خواهند اما در انتخاب برند یا مدل مطمئن نیستند، ابزارهای هوش مصنوعی مولد می‌توانند به شناسایی بهترین گزینه‌ها کمک کنند. حدود 40٪ از کاربران هوش مصنوعی از آن‌ها برای این هدف استفاده می‌کنند. همچنین، 42٪ از خریداران از هوش مصنوعی برای یافتن ایده‌های هدیه کمک می‌گیرند. بیشترین کمک برای خرید هدایا مربوط به دوستان (38٪)، فرزندان (35٪) و والدین (29٪) است.

افزایش خرید آنلاین

علاقه به خرید آنلاین در بلک فرایدی نیز افزایش یافته است. 26٪ از خریداران قصد دارند خریدهای خود را به صورت کاملاً آنلاین انجام دهند که نسبت به سال گذشته افزایش دارد. این روند بیشتر توسط خریداران بالای 40 سال هدایت می‌شود. 30٪ از این گروه سنی فقط به صورت آنلاین خرید خواهند کرد، در حالی که این عدد برای افراد زیر 40 سال 23٪ است.

وال‌مارت و آمازون در صدر مقاصد خرید

وال‌مارت با 35٪ محبوب‌ترین مقصد خرید در بلک فرایدی است. این فروشگاه ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرده که به خریداران کمک می‌کند بهترین هدایا را پیدا کنند. آمازون نیز با دستیار خرید هوش مصنوعی خود به نام Rufus در رتبه دوم قرار دارد (33٪). سایر فروشگاه‌های پرطرفدار شامل تارگت (11٪) و بست‌بای (9٪) هستند.

تأثیر روزهای پرایم آمازون

پرایم آمازون یک سرویس اشتراک ویژه است که ارسال سریع و رایگان، دسترسی به محتوای دیجیتال (مانند فیلم، موسیقی و کتاب)، تخفیف‌های انحصاری، و مزایای گیمینگ را برای اعضا فراهم می‌کند. این سرویس با هزینه ماهانه یا سالانه قابل استفاده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که روزهای پرایم آمازون تأثیری منفی بر بلک فرایدی ندارند. در واقع، خریدارانی که در این روزها خرید می‌کنند، تمایل بیشتری به خرید در بلک فرایدی دارند و هزینه بیشتری می‌کنند. 98٪ از خریدارانی که در روز پرایم خرید کرده‌اند، برنامه دارند در بلک فرایدی نیز خرید کنند و 35٪ آن‌ها بیش از 300 دلار خرج خواهند کرد. در مقابل، تنها 71٪ از افرادی که در روزهای پرایم خرید نکرده‌اند قصد خرید در بلک فرایدی را دارند و فقط 14٪ آن‌ها بیش از 300 دلار هزینه می‌کنند.

پیش به سوی دیده شدن در ابزارهای هوش مصنوعی

شواهد نشان می‌دهد که از این به بعد، ابزارهای هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در انتخاب‌های خرید، به ویژه در تخفیف‌های ویژه و مناسبت‌هایی نظیر بلک فرایدی دارند. در حالی که در این سال‌ها تمرکز کسب و کارهای اینترنتی بر سئو سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی بوده است، در سال‌های آینده توجه به ابزارهای هوش مصنوعی و موتورهای مولد نقش بسیار مهمی در موفقیت کمپین‌ها خواهد داشت. بهینه‌سازی موتور مولد یکی از اصلی‌ترین اهداف شرکت‌ها در سال‌های آینده برای افزایش نرخ فروش خود در بلک فرایدی‌ها خواهد بود. از آنجایی که مردم اعتماد خوبی به پیشنهادات ابزارهای هوش مصنوعی دارند، شاید وقت آن رسیده است که کاری کنیم تا موتورهای مولد از ما خوب بگویند.

آخرین خبرها

ایالات متحده پروژه منهتن هوش منصوعی را کلید زد.

تعهد هند، برزیل و آفریقای جنوبی به کاهش نابرابری با فناوری و هوش مصنوعی

توافق بایدن و شی جین‌پینگ برای حفظ کنترل انسانی بر تسلیحات هسته‌ای

عصبانی شدن هوش مصنوعی: جمینای آرزوی مرگ کرد.

کمیسیون اروپا و طرح “کارخانه‌های هوش مصنوعی”: تقویت نوآوری در اتحادیه اروپا

ایلان ماسک؛ مشاور ویژه هوش مصنوعی دولت آمریکا می‌شود؟

آشنایی با هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

جدید‌ترین هوش مصنوعی‌ها

OpenArt

Maestra

Heights AI

Deciphr

Vidnoz

Followr

Dante

Visme

ContentShake

Koala AI

Soundverse

Guidejar

Coda AI

Biread

Hypernatural

Liner

Read AI

Read AI

Hostinger AI

SoBrief

CAD with AI

designcap

photoroom

kapwing

Speechmatics

Prome

Lovo

Deep Dream Generator

artbreeder

Kaliber.ai

Dream.ai

Fotor

Wave.video

Soundraw

Pictory

ٍٍٍElai

Veed

VirtualSpeech

voicemaker

Infinite Album

Scalenut

DeepStory

Dora.run لوگو

dora.run

Hotshot

Simplified

Writecream

Anyword

Let’s Enhance

Poplar Studio

Timely

Semantic Scholar

دیدگاهتان را بنویسید